ΣΗΜΑΙΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ελλάδα

Οι Μανιάτες, οι Τούρκοι… και τα Μνημόνια!

«Με το που περνάς τα σύνορα της Λακωνικής Μάνης λες “εδώ είμαι σε άλλη χώρα”. Έχουν τους δικούς τους ρυθμούς, το δικό τους βίο, το δικό τους “κράτος”. Είναι το “κράτος” της Μάνης. Δεν λέω ότι θα αυτονομηθούν, μην παρεξηγηθώ»!
Τα λόγια αυτά ανήκουν στον Νίκο Μάνεση που μας μιλά για τη Μάνη, με αφορμή το οδοιπορικό που έκανε εκεί για τις ανάγκες τις εκπομπής του «60’ Ελλάδα» και η οποία θα μεταδοθεί αύριο Τετάρτη 9 Οκτωβρίου, στις 23:45, μέσα από τη συχνότητα του ALPHA.
Ο Νίκος Μάνεσης επισκέφτηκε τη λακωνική Μάνη και όπως μου είπε για την περιοχή και τους κατοίκους της
«Είναι άλλοι βιορυθμοί, άλλες συνήθειες, απίστευτα φιλόξενοι και απίστευτα ντόμπροι άνθρωποι. Αυτό που θέλουν να σουν πουν στο λένε κατάμουτρα. Αυτά δεν τα βρίσκεις πολύ εύκολα»,
ενώ μάλιστα τόνισε πως «στην εκπομπή θα δούμε πέτρες, πύργους, καθαρό ουρανό, σκληρούς αλλά φιλόξενους ανθρώπους. Είναι ένας περίεργος τόπος η Μάνη, μυστηριακός και όχι μυστηριώδης, είναι ένας τόπος που γεννά συναισθήματα και αρνητικά και θετικά. Οι Μανιάτες είναι οι άνθρωποι που δεν υποδουλώθηκαν στους Τούρκους και δεν υποδουλώνονται και στα Μνημόνια».
Η Λακωνική Μάνη των 800 πύργων και των επτά κάστρων είναι «φτιαγμένη» από πέτρα και ήλιο, οι κάτοικοί της έχουν ασυμβίβαστο χαρακτήρα, αυστηρά ήθη, ειλικρίνεια, ψυχικό θάρρος, φιλότιμο και δίνουν τη δική τους μάχη για την επιβίωση στην άγονη και βραχώδη χερσόνησο με την οποία έχουν συνδέσει τη ζωή τους.  Οι κάτοικοι της Μάνης μέσα από την εκπομπή μας ταξιδεύουν στις γωνιές της, μας δείχνουν την τέχνη της πέτρας και του φυσικού αλατιού, μας οδηγούν στο σημείο όπου ενάντια στους νόμους της φύσης τα αυτοκίνητα ανεβαίνουν μόνα τους στην ανηφόρα και μιλούν για το «υγρό χρυσάφι» τους, το λάδι.
Ο δημοσιογράφος και παρουσιαστής της εκπομπής του ALPHA όμως, δεν έμεινε μόνο στην απλή καταγραφή, αλλά
«Έχουμε κάνει τρελά πράγματα με τους τρελούς Μανιάτες. Εμάς μας αρέσουν οι τρελοί άνθρωποι γιατί και εγώ είμαι τρελός λόγω καταγωγής. Τη θεωρώ γόνιμη αυτή την τρέλα. Επιδιώκω να επισκέπτομαι περιοχές που έχουν αυτή την τρέλα που εννοώ. Είναι η τρέλα του “δεν το βάζω κάτω και κάνω οτιδήποτε για να σταθώ όρθιος”. Το βρήκα στην Κρήτη, το βρήκα και στη Μάνη. Και επειδή εγώ είμαι και φύσει και θέσει χιουμορίστας έχω κάνει απίστευτες πλάκες στους φίλους μου τους Μανιάτες. Είναι γνωστή η παράδοση περί των φρονημάτων των Μανιατών. Ένας τρελός Κεφαλλονίτης λοιπόν, εγώ, έβαλε το τραγούδι «Της αμύνης τα παιδιά διώξανε τον βασιλιά» στον Γερολιμένα και ακούστηκε».
Το πώς… αντέδρασαν στο άκουσμα του τραγουδιού, θα το δούμε αύριο το βράδυ, μέσα από την εκπομπή «60’ Ελλάδα».

About greekmme

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Από το Blogger.