ΣΗΜΑΙΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ελλάδα

Μεγάλο κύκλωμα λαθρεμπορίας καυσίμων με αρχηγό τον Σπανό του Ατρομήτου!

SPANOS GIORGOSΠΡΟΘΕΣΜΙΑ για να απολογηθούν κατά ομάδες (το Σάββατο 22, την Κυριακή 23 και τη Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου) πήραν από τον ανακριτή Πειραιά, οι 15 συλληφθέντες για την υπόθεση του μεγάλου κυκλώματος λαθρεμπορίας καυσίμων στο οποίο εμπλέκονται συνολικά 24 άτομα. Όλοι τους θα παραμείνουν στα κρατητήρια στη ΓΑΔΑ.
Νωρίτερα, στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Πειραιά (όπου έξω από το κτίριο είχαν συγκεντρωθεί δεκάδες συγγενείς των συλληφθέντων) οδηγήθηκαν ο πρόεδρος του ομίλου πετρελαιοειδών ΕΤΕΚΑ (και ιδιοκτήτης της ΠΑΕ Ατρόμητος) Γιώργος Σπανός και άλλοι 14 συλληφθέντες μετά τη δικογραφία που σχηματίσθηκε σε βάρος τους για εμπλοκή σε υπόθεση λαθρεμπορίας πετρελαίου.
«Οι εναντίον μου αποδιδόμενες κατηγορίες τυγχάνουν έωλες και αστήρικτες, ούτε καν με αγγίζουν», δήλωσε ο Γιώργος Σπανός, ενώ απευθυνόμενους στους δημοσιογράφους είπε ότι θα τον δικάσουν οι δικαστές και όχι αυτοί.
Μεταξύ των συλληφθέντων είναι ο προϊστάμενος του Γ΄ Τμήματος Εποπτείας Διαχείρισης Πετρελαιοειδών του υπουργείου Περιβάλλοντος και ένας υπάλληλος του Α΄ Τελωνείου Πειραιά.
Η δικογραφία αφορά στη σύσταση και συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, λαθρεμπορία υγρών καυσίμων σε βαθμό κακουργήματος, απάτη κατ’ επάγγελμα και κατ’ εξακολούθηση σε βαθμό κακουργήματος, ξέπλυμα βρώμικου χρήματος, ενεργητική και παθητική δωροδοκία κατ’ εξακολούθηση και κατάχρηση εξουσίας.
Η ΔΡΑΣΗ ΤΟΥΣ
Το μεγάλο κύκλωμα λαθρεμπορίας πετρελαίου εξιχνιάστηκε μετά απο πολύμηνες έρευνες της Ασφάλειας Δυτικής Αττικής, σύμφωνα με τα όσα προέκυψαν από την προανάκριση και γνωστοποιήθηκαν από την Αστυνομία.
Τα μέλη του κυκλώματος, μέσω της εταιρείας που εμπλέκεται στο λαθρεμπόριο, έκλεβαν το ναυτιλιακό πετρέλαιο που προοριζόταν για ανεφοδιασμό πλοίων, με την συνεργασία των οδηγών βυτιοφόρων.
Οι οδηγοί έκλεβαν για τον εαυτό τους, ενώ εμπλέκεται στο κύκλωμα και μηχανικός πλοίου που έστηνε δικό του κόλπο με μεγάλη ποσότητα πετρελαίου που είχε παρακρατήσει και προσπαθούσε να το προωθήσει στην αγορά μέσω των οδηγών, προσφέροντας ως αντάλλαγμα την αποκλειστική προμήθεια πετρελαίου για το πλοίο στο οποίο εργαζόταν.
Το λαθραίο πετρέλαιο προωθούνταν στην αγορά μέσω πρατηρίων καυσίμων (μέχρι στιγμής έχει εξακριβωθεί η «συνεργασία» 12 πρατηρίων) ενώ οι μοναδικοί χαμένοι ήταν οι ναυτιλιακές εταιρείες και το ελληνικό Δημόσιο.
Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, το κύκλωμα είχε διαθέσει παράνομα στην αγορά την τελευταία διετία περίπου 4,5 εκατ. λίτρα λαθραίου πετρελαίου και οι διαφυγόντες δασμοί και φόροι ξεπερνούν τα 3,5 εκατ. ευρώ.
Στην υπόθεση, σύμφωνα με τη δικογραφία που σχημάτισε η Ασφάλεια Δυτικής Αττικής, εμπλέκονται συνολικά 24 άτομα, από τα οποία 15 συνελήφθησαν και εννέα αναζητούνται.
ΑΡΧΗΓΟΣ Ο ΣΠΑΝΟΣ
Ως αρχηγός της εγκληματικής οργάνωσης φέρεται από την Αστυνομία ο πρόεδρος της εταιρείας πετρελαιοειδών ΕΤΕΚΑ και πρόεδρος της ποδοσφαιρικής ομάδας του Ατρομήτου Γιώργος Σπανός, μαζί με έναν υπάλληλο και ένα συνεργάτη της εταιρείας, οι οποίοι συνελήφθησαν.
Επίσης, μεταξύ των συλληφθέντων είναι ένας ανώτερος υπάλληλος του υπουργείου Περιβάλλοντος και συγκεκριμένα ο προϊστάμενος του Γ΄ Τμήματος Εποπτείας Διαχείρισης Πετρελαιοειδών και ένας υπάλληλος του Α΄ Τελωνείου Πειραιά.
Οι δύο κρατικοί υπάλληλοι, σύμφωνα με την Αστυνομία, έναντι αμοιβής, ενημέρωναν αντίστοιχα για ελέγχους στα πλοία που διέθετε η ΕΤΕΚΑ για την διακίνηση του ναυτιλιακού καυσίμου, για προγραμματισμένους ελέγχους του ΥΠΕΚΑ ή άλλων συναρμόδιων υπηρεσιών.
Οι υπόλοιποι από τους συλληφθέντες είναι οδηγοί βυτιοφόρων, ένας χειριστής γεφυροπλάστιγγας στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά, ο μηχανικός πλοίου και ένας πρατηριούχος, ενώ οι εννέα που αναζητούνται είναι κυρίως πρατηριούχοι και οδηγοί βυτιοφόρων.
Τα μέλη του κυκλώματος παρακρατούσαν το ναυτιλιακό πετρέλαιο μετά από ανεφοδιασμό πλοίων ναυτιλιακών εταιρειών και στη συνέχεια το διοχέτευαν στα συνεργαζόμενα πρατήρια υγρών καυσίμων, όπου, μετά από πρόσμιξη με πετρέλαιο κίνησης το διέθεταν και πάλι στην αγορά.
Η μεθοδολογία που ακολουθούσε το κύκλωμα ήταν σε διάφορα επίπεδα δράσης σε όλη τη διαδικασία μεταφοράς, διακίνησης, παράδοσης και παραλαβής ναυτιλιακού καυσίμου.

About greekmme

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Από το Blogger.