ΣΗΜΑΙΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΕΚΟΨΕ ΤΗΝ ΚΟΡΔΕΛΑ ΤΟΥ..ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ

«Με την ολοκλήρωση του περιφερειακού δρόμου της Καλαμάτας, παραδίδεται σήμερα στο σύνολό του στους πολίτες, ένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο: ο αυτοκινητόδρομος Μορέας, ο κεντρικός οδικός άξονας της Πελοποννήσου», ανέφερε ο Αλέξης Τσίπρας, εγκαινιάζοντας την Περιμετρική Οδό Καλαμάτας, στο πλαίσιο της επίσκεψης που πραγματοποίησε σήμερα στην Καλαμάτα, επικεφαλής κλιμακίου υπουργών. Ο πρωθυπουργός υπενθύμισε ότι η κυβέρνηση βρήκε το έργο σταματημένο, από το 2013, ενώ υπήρχε η ρήτρα ότι αν δεν αποπερατωνόταν έως τον Μάρτιο του 2017, η χώρα θα κατέβαλλε με τη μορφή προστίμων, ποσά συνολικού ύψους, 504 εκατ. ευρώ. Η κυβέρνηση, μέσω της αναθεωρημένης σύμβασης που υπογράφτηκε από τον υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Χρήστο Σπίρτζη, «δεν διασφάλισε μόνο την συνέχιση και ολοκλήρωση του έργου, αλλά κατοχύρωσε και το δημόσιο συμφέρον, κάτι που οι προηγούμενες κυβερνήσεις σε καμία περίπτωση δεν είχαν φροντίσει», επισήμανε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ και προσέθεσε: «Με αυτήν την αναθεωρημένη σύμβαση το ελληνικό δημόσιο εξοικονόμησε συνολικά αποζημιώσεις ύψους πάνω από 200 εκατομμύρια ευρώ.
Διασφαλίζοντας την ολοκλήρωση του έργου χωρίς πρόσθετα οικονομικά βάρη για τους φορολογούμενους. Παράλληλα, η αναθεωρημένη σύμβαση συμπεριλαμβάνει: Πρώτον, την εγκατάσταση, στο προσεχές διάστημα, συστήματος αναλογικών διοδίων, με δαπάνες του παραχωρησιούχου. Αυτό το σύστημα είναι το πιο δίκαιο, αφού επιβάλλει διόδια ανάλογα με τη χρήση που γίνεται στον δρόμο και όχι με σταθερό αντίτιμο διέλευσης. Δεύτερον, τη σύνταξη οικονομοτεχνικής μελέτης για οριζόντια μείωση των διοδίων. Τρίτον, την υποχρέωση του παραχωρησιούχου να προχωρήσει σε παροχή κλιμακωτών εκπτώσεων, που θα φτάνουν έως και το 70% στους συχνούς τοπικούς χρήστες του αυτοκινητόδρομου. Τέταρτον την απαλλαγή ατόμων ειδικών κατηγοριών από την καταβολή διοδίων, με χρήση ειδικής κάρτας. Πέμπτον, την αντιμετώπιση του ζητήματος μετακίνησης των μόνιμων κατοίκων, εκεί που δεν υπάρχει παράλληλο οδικό δίκτυο για την εξυπηρέτησή τους». Προβλέπεται επίσης η ελεύθερη δίοδος των εκλογέων, χωρίς αντίτιμο διοδίων, την ημέρα διεξαγωγής των εκλογών. «Αλλά αυτό θα αργήσετε να το χρησιμοποιήσετε, θα το κάνετε το φθινόπωρο του 2019, όταν θα γίνουν εθνικές εκλογές στην χώρα μας», είπε ο κ. Τσίπρας απευθυνόμενος στους πολίτες που είχαν συγκεντρωθεί. Πρόσθεσε ότι ο παραχωρησιούχος ανέλαβε την υποχρέωση να εκπονήσει τρεις μελέτες για τον νομό Μεσσηνίας: Την μελέτη για το τμήμα Καλού Νερού- Τσακώνας και τη σύνδεση με τον αυτοκινητόδρομο Κυπαρισσίας, τη μελέτη και τις εργασίες αναβάθμισης για την εθνική οδό Καλαμάτας- Ρυζόμυλου, και την μελέτη του οδικού άξονα Ρυζόμυλου- Πύλου. Το κόστος των μελετών αυτών υπερβαίνει τα 12 εκατομμύρια ευρώ, όπως αναφέρει σχετικά το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων. «Όλα αυτά δεν υπήρχαν σε καμία προηγούμενη σύμβαση. Κατοχυρώθηκαν χάρη στην επίμονη φροντίδα αυτής της κυβέρνησης να υπάρχει πάνω στο τραπέζι το ζήτημα του δημοσίου συμφέροντος», είπε ο πρωθυπουργός, υπογραμμίζοντας ότι «η περίοδος που τα μεγάλα δημόσια έργα ήταν συνυφασμένα με επιζήμιες για το δημόσιο συμβάσεις, με σκόπιμες και επιζήμιες καθυστερήσεις που ενεργοποιούσαν τις ρήτρες αποζημιώσεων, με διαφόρων ειδών διαδικαστικά κόλπα που κατέληγαν στην λεηλασία του δημοσίου χρήματος, είναι πλέον παρελθόν.»
 «Η διαφάνεια και το δημόσιο συμφέρον, σε αυτή τη χώρα, θα κατοχυρωθούν πλήρως και δεν πρόκειται να υπάρξει η παραμικρή ανοχή στην διαφθορά», τόνισε ο κ. Τσίπρας. Ο ίδιος αναφερόμενος σε όσους διεκδικούν και θα διεκδικήσουν τα μεγάλα έργα, συμπεριλαμβανομένου του αυτοκινητοδρόμου «Μορέας», είπε ότι τα έργα ανήκουν στον ελληνικό λαό. Σημείωσε, ταυτόχρονα, ότι δεν μπορεί να αγνοήσει το «πάρτι» που γινόταν με τα μεγάλα έργα, προσθέτοντας πως «αρκεί κανείς να δει ότι οι διεκδικήσεις παραχωρησιούχων και εργοληπτών στοίχησαν 764 εκατ. ευρώ λιγότερα». «Η δική μας πολιτική, λοιπόν, άνοιξε τον δρόμο για την ολοκλήρωση του κεντρικού οδικού άξονα της Πελοποννήσου», τόνισε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ και συμπλήρωσε:. «Έτσι, τον Απρίλιο του 2016 παραδόθηκε το αυτοτελές τμήμα από το Λεύκτρο μέχρι την Σπάρτη, δύο μήνες νωρίτερα από το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα. Τον Ιούνιο του 2016 παραδόθηκε ο Ανισόπεδος Κόμβος της Μεγαλόπολης και η συνδετήρια αρτηρία που ενώνει τον κόμβο με την είσοδο της πόλης. Και σήμερα με την παράδοση του τελευταίου τμήματος, της Περιμετρικής Οδού της Καλαμάτας, το έργο ολοκληρώνεται στο σύνολό του. Πρόκειται για έναν οδικό άξονα που συνδέει τέσσερα αστικά κέντρα της Πελοποννήσου, την Καλαμάτα, την Σπάρτη, την Τρίπολη και την Κόρινθο, μειώνοντας κατά πολύ τις μεταξύ τους αποστάσεις. Η διαδρομή Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα, από 2 ώρες και 30 λεπτά, μειώνεται σε 1 ώρα και 45 λεπτά δηλαδή κατά 30%. Η χρονοαπόσταση ανάμεσα στην Τρίπολη και την Σπάρτη, από 1 ώρα μειώνεται στα 45 λεπτά. Και ταυτόχρονα βέβαια, εκτός από τις αποστάσεις ανάμεσα στις πόλεις της Πελοποννήσου, μειώνεται και η απόσταση της Πελοποννήσου από την υπόλοιπη χώρα». Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στη σημασία του έργου για την ανάπτυξη της περιοχής σε ό,τι αφορά την οικονομία της και την παραγωγή της, τη διευκόλυνση πρόσβασης των τουριστών, αλλά και την πλήρη θωράκιση της οδικής ασφάλειας. «Η Περιμετρική Οδός Καλαμάτας, είναι ένα έργο που θα επιδράσει σημαντικά στην ποιότητα ζωής και του περιβάλλοντος για την πόλη. Γιατί θα εξυπηρετήσει τις υπερτοπικές μετακινήσεις προς την Μεσσηνιακή και Λακωνική Μάνη, που σήμερα περνούσαν από τον αστικό ιστό της Καλαμάτας, ενώ θα αναβαθμίσει και τις εσωτερικές μετακινήσεις, συμβάλλοντας στην μείωση του χρόνου τους, αλλά και στην μείωση των εκπομπών ρύπων», ανέφερε. «Παραδίδουμε σήμερα ένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο, κατασκευασμένο με τις πιο σύγχρονες ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Ένα έργο που ολοκληρώθηκε χάρη στις προσπάθειες αυτής της κυβέρνησης και του υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων τόσο αναγκαίο για την αναβάθμιση ολόκληρης της Πελοποννήσου. Παραδίδουμε σε δύο χρόνια όσα οι κήνσορες της ανάπτυξης δεν υλοποίησαν πάνω από μια δεκαετία.
Βγάζουμε από την απομόνωση την Καλαμάτα, τη Μεσσηνία, τη Σπάρτη, τη Λακωνία, την Αρκαδία και όλη την Πελοπόννησο. Και συνεχίζουμε με την ολοκλήρωση του οδικού δικτύου από την Πάτρα στον Πύργο και από τον Πύργο στη Μεσσηνία», προσέθεσε. Ο κ. Τσίπρας αναφέρθηκε στην «τραγική πενταετία 2010-2015 που πέρασε η χώρα» με αποτέλεσμα να χάσει το 25% του ΑΕΠ, την ανεργία να εκτοξεύεται και την παραγωγή να αποδιαρθρώνεται. Είπε ότι αυτή την κατάσταση παρέλαβε η κυβέρνηση, αντιμετωπίζοντας «στην περίοδο της σκληρής διαπραγμάτευσης, πιστωτική ασφυξία και στη συνέχεια δημοσιονομικές δυσκολίες». «Βγαίνουμε από το τούνελ και βγαίνουμε τηρώντας τις δεσμεύσεις μας. Δεν φοβόμαστε να διαπραγματευτούμε. Και δεν υπογράφουμε λευκά χαρτιά όπως έκαναν κάποιοι άλλοι», τόνισε ο κ. Τσίπρας, κάνοντας λόγο για τα «τελευταία δύσκολα μέτρα του δρόμου», και εκφράζοντας τη βεβαιότητα ότι «θα ξεπεράσουμε τον κάβο» και την πεποίθησή του ότι μετά το κλείσιμο του 2016 με θετικό πρόσημο για την οικονομία, το 2017 η χώρα θα εισέλθει σε τροχιά ανάπτυξης, που «μετά από σειρά χρόνων ύφεσης, αναμένεται να φτάσει το 2,7% για το 2017 και το 3,1% το 2018».
Share on Google Plus

About greekmme

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου