ΑΡΧΙΚΗ

Πέμπτη 15 Μαρτίου 2012

Προτεραιοτητα σε μεγαλους οδικους αξονες...

Δράσεις του πρωθυπουργού στο ανώτατο πολιτικό επίπεδο αναμένονται έως το τέλος της κυβερνητικής θητείας προκειμένου να απεμπλακούν τα έργα σε πέντε μεγάλους αυτοκινητόδρομους, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών. Ο Μάκης Βορίδης που συναντήθηκε με τον πρωθυπουργό Λουκά Παπαδήμο στο Μέγαρο Μαξίμου για περισσότερες από δύο ώρες το βράδυ της Τρίτης, τόνισε ότι η ολοκλήρωση των έργων στους...οδικούς άξονες που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση και κεντρικό ζήτημα οικονομικής πολιτικής και ανάπτυξης.
Πρόσθεσε ότι τα έργα πρέπει να έχουν απεμπλακεί έως τη διεξαγωγή εκλογών, παραδέχθηκε ωστόσο ότι είναι αδύνατο να δοθεί χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής τους.
Προφανώς ο κ. Βορίδης εννοεί όταν αναφέρεται σε δράσεις του πρωθυπουργού στο «ανώτατο πολιτικό επίπεδο», ότι ο κ. Παπαδήμος θα συναντηθεί εκ νέου με τους ευρωπαίους εταίρους της Ελλάδας προκειμένου να επισπευθούν οι ενέργειες για τη σύσταση του μηχανισμού επιμερισμού κινδύνου, που θα αποτελεί εγγυητικό ταμείο για τα μεγάλα έργα. Στο ταμείο αυτό θα δεσμευθούν πόροι του ΕΣΠΑ ύψους ενός δισεκατομμυρίου 500 εκατομμυρίων ευρώ (1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ) ώστε μέσω μόχλευσης με τη συμμετοχή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων να αυξηθεί το ποσό και να διατεθεί για υποδομές στρατηγικής σημασίας όπως οι αυτοκινητόδρομοι.
Τα έργα στους πέντε αυτοκινητόδρομους, στην Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα-Τσακώνα), στo τμήμα της Εθνικής Οδού Αθηνών-Θεσσαλονίκης από τη Μεταμόρφωση έως τα Σκάρφεια που το διαχειρίζεται η κοινοπραξία Νέα Οδός, στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (Μαλιακός-Κλειδί), στον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας, γνωστό και ως Ε65 (Λαμία-Εγνατία Οδός), και στην Ιόνια Οδό (Αντίρριο-Ιωάννινα) την οποία επίσης κατασκευάζει η κοινοπραξία Νέα Οδός, είτε έχουν ανασταλεί είτε εκτελούνται σε πολύ μικρότερη κλίμακα τουλάχιστον τους τελευταίους 18 μήνες. Τα μικρότερα προβλήματα παρατηρούνται στον αυτοκινητόδρομο Μορέα (Κόρινθος-Τρίπολη-Σπάρτη) ο οποίος και σε ποσοστό περίπου 90% έχει ολοκληρωθεί.
Οι επαφές και οι συζητήσεις μεταξύ του ελληνικού δημοσίου, των παραχωρησιούχων αλλά και των εκπροσώπων των 43 τραπεζών που χρηματοδοτούν τα έργα, συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς προκειμένου να βρεθεί λύση.
Ο υφυπουργός υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης, αφού για πολλοστή φορά επέρριψε ευθύνες στις τράπεζες για τη διακοπή της χρηματοδότησης των έργων, εκτίμησε ότι τα έργα θα ξεμπλοκάρουν τους επόμενους μήνες.
Σε ό,τι αφορά τα κλειστά επαγγέλματα, ο Μάκης Βορίδης είπε πως όλες οι νομοθετικές ρυθμισείς θα έχουν ολοκληρωθεί έως τα τέλη Μαρτίου. Σύμφωνα με πληροφορίες πάντως οι νομοθετικές ρυθμίσεις που απορρέουν από το μνημόνιο δεν αποκλείεται να ενσωματωθούν σε ένα σχέδιο νόμο του υπουργείου οικονομικών, που θα πάει στη Βουλή την επόμενη εβδομάδα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου