Aπαισιόδοξοι για το μέλλον τόσο της ελληνικής οικονομίας γενικά όσο και της προσωπικής τους κατάστασης εμφανίζονται οι Έλληνες καταναλωτές.
Την ίδια ώρα, η αυξανόμενη ανεργία έχει επηρεάσει δραματικά, με αποτέλεσμα οι εργασιακές προοπτικές να βρίσκονται στην πρώτη θέση των ανησυχιών τους, καταγράφοντας το υψηλότερο ποσοστό όχι μόνο στην Ευρώπη, αλλά και στον κόσμο (48%).
Παράλληλα, εξίσου υψηλό είναι και το άγχος των Ελλήνων πολιτών για την πορεία οικονομίας (41%) και τα προσωπικά τους χρέη (31%). Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από παγκόσμια έρευνα της εταιρείας Nielsen για την καταναλωτική εμπιστοσύνη, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της οποίας, στην Ελλάδα ένας στους τρεις δηλώνει πως δεν του περισσεύουν καθόλου χρήματα μετά την κάλυψη των βασικών του αναγκών.
Παράλληλα, το μεγαλύτερο ποσοστό όσων συνεχίζουν να διαθέτουν κάποια χρήματα τα χρησιμοποιεί για αποπληρωμή δανείων και πιστωτικών καρτών. Αποτέλεσμα, μικρό μόνο ποσοστό των διαθέσιμων χρημάτων να καταλήγει στην αγορά προϊόντων και υπηρεσιών, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους που φαίνεται να ξοδεύουν περισσότερο από ότι οι Έλληνες.
Αλλαγή συνηθειών
Σχεδόν το σύνολο των Ελλήνων (93%) αναγκάστηκε να αλλάξει τις αγοραστικές του συνήθειες εξαιτίας της συνεχιζόμενης κρίσης, με τη πλειονότητα των Ελλήνων να έχει μειώσει τα χρήματα που δαπανά για διασκέδαση εκτός σπιτιού (75%).
Παράλληλα, η στροφή σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα φαίνεται να κερδίζει συνεχώς έδαφος, με επτά στους δέκα Έλληνες να δηλώνουν πως θα επιλέξουν φθηνότερα καταναλωτικά αγαθά για να αντεπεξέλθουν στις δύσκολες οικονομικές συγκυρίες.
Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί πως το ποσοστό των Ελλήνων που λαμβάνει τα συγκεκριμένα μέτρα είναι σαφώς υψηλότερο από το αντίστοιχο ευρωπαϊκό, αντικατοπτρίζοντας για άλλη μία φορά τα χαμηλά επίπεδα της καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα, που διαμορφώθηκε στις 37 μονάδες.
Σημειώνεται ότι ο παγκόσμιος δείκτης ανέβηκε το πρώτο τρίμηνο του 2012 κατά πέντε μονάδες, συνεχίζοντας την ανοδική του τάση και φτάνοντας τις 94 μονάδες. Όμως, παρά τη διεθνή ανάκαμψη η Ευρώπη παραμένει η πιο απαισιόδοξη ήπειρος του πλανήτη, με τον δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνη να ανεβαίνει μόλις μία μονάδα και να φτάνει τις 72.euro2day
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου