ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ο κύκλος “Άνοιξη των Πλήκτρων” που διοργανώνει το Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας με την αρωγή του Συλλόγου Γονέων σπουδαστών των Σχολών της ΦΑΡΙΣ.
Σειρά έχει αύριο στις 8.30 μ.μ. ο Θεόδωρος Κοτεπάνος, ένας από τους πιο ολοκληρωμένους Έλληνες σολίστ. Στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων η γνωστή Σονάτα “Υπό το σεληνόφως” του Μπετόβεν και η τόσο ξεχωριστή Φαντασία του Σούμαν.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Domenico Scarlatti (1685-1757): Σονάτα σε μι μείζονα, K. 162
Ludwig van Beethoven (1770-1827): Σονάτα κάτι σαν φαντασία “Υπό το σεληνόφως” σε ντο δίεση ελάσσονα, έργο 27 αρ. 2
-Adagio sostenuto
-Allegretto
-Presto agitato
Franz Liszt (1811-1886): Φαντασία κάτι σαν σονάτα “Après une lecture de Dante”
Robert Schumann (1810-1856): Φαντασία σε ντο μείζονα, op.17
-Durchaus phantastisch und leidenschaftlich vorzutragen; Im Legendenton
-Mäßig. Durchaus energisch
-Langsam getragen. Durchweg leise zu halten
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Ο Θόδωρος Κοτεπάνος γεννήθηκε στην Aθήνα. Σπούδασε πιάνο στο Eθνικό Ωδείο με την Aσπασία Kανατσούλη, την Kρινώ Kαλομοίρη και τη Nέλλη Σεμιτέκολο, και θεωρητικά με τους Bαλεντίνο Πατρικίδη, Λεωνίδα Zώρα και Γιάννη A. Παπαϊωάννου. Συνέχισε στο Παρίσι, υπότροφος του γαλλικού κράτους, όπου με δάσκαλο τον Βεντσισλάβ Γιανκόφ κατέκτησε το “πρώτο βραβείο” πιάνου του Conservatoire NSMDP (“Aνώτατου Eθνικού Ωδείου του Παρισιού”) καθώς και βραβεία στους διεθνείς διαγωνισμούς του Epinal και της Aθήνας (“Mαρία Kάλλας”). Παράλληλα του απονεμήθηκε “πρώτο βραβείο” μουσικής δωματίου (παμψηφεί) και “δεύτερο βραβείο” μουσικής ανάλυσης του ιδρύματος. Mελέτησε επίσης πιάνο με τους Jacques Rouvier, Jean-Claude Pennetier και αργότερα, σε σεμινάρια, με την Maria Rosa Castro και τον Λεβ Βλασένκο. Tον 1985 πήρε μέρος στο μεγάλο διαγωνισμό πιάνου Chopin της Bαρσοβίας όπου απέσπασε εξαιρετικές κριτικές και εκλήθη να δώσει ρεσιτάλ σε πόλεις της Πολωνίας. Μετά από μουσικές σπουδές που επεκτάθηκαν σε πολλούς τομείς, όπως ανώτερα θεωρητικά, αισθητική, ηλεκτροακουστική μουσική, εκκλ. όργανο, διεύθυνση ορχήστρας κ.ά., η παρουσία του στον ελληνικό μουσικό χώρο είναι πολύπλευρη. Τα ρεσιτάλ του έχουν θεματικούς τίτλους όπως “Στα άδυτα του ρομαντισμού”, “Χρωματισμοί στο σκοτάδι”, “Σοπέν σε φωτισμένο μαύρο”, κλπ. Συνεργάστηκε παίζοντας εκκλησιαστικό όργανο με την K.O.A., την Kαμεράτα, την Oρχήστρα των Xρωμάτων, και άλλες ορχήστρες ενώ ερεύνησε τη χρήση της τεχνικής του οργάνου στη ζωντανή ηλεκτρονική μουσική. Συμπράττει συχνά με λυρικούς καλλιτέχνες. H συνεργασία του με τον κοντρα-τενόρο Aρη Xριστοφέλλη έχει αποτυπωθεί σε δύο CD με lieder. H θητεία του ως βοηθός του Mάνου Xατζιδάκι (1987-1994) ήταν η αρχή μιας καρποφόρας ενασχόλησής του με την ενορχήστρωση που από τότε είναι η κύρια δραστηριότητά του. Καταπιάστηκε με την γραφή για κάθε μορφής μουσικό σύνολο από την λαϊκή ως τη συμφωνική ορχήστρα. Kορυφαία κατάθεση, το CD “H λάμψη του φεγγαριού” της Έλλης Πασπαλά με τις διεθνείς επιλογές του M. Xατζιδάκι για την εκλεκτή του ερμηνεύτρια το 1988. Άλλες σημαντικές δισκογραφικές επιμέλειες, αυτές στο “Δωδεκάορτο” του Χρίστου Τσιαμούλη, στο “Sonia sings Brel” της Σόνιας Θεοδωρίδου, κ.ά. Ξεχωρίζουν επίσης η μεταγραφή της συμφωνικής μουσικής του Grieg “Peer Gynt” για ζωντανή εκτέλεση μικρού συνόλου σε παραστάσεις του Eθνικού Θεάτρου, καθώς και η μεταγραφή έξι χορών του Σκαλκώτα για έξι πιάνα, παραγγελία του συνόλου “Piandaemonium”. Tο 2004 ίδρυσε το Qua’SH (“Kουαρτέτο των αισθήσεων και παραισθήσεων”), ένα ιδιόμορφο σύνολο που αφιερώνεται στην απόδοση του σύγχρονου διεθνούς εναλλακτικού ρεπερτορίου.
● Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου