Με μεγάλη επιτυχία, περισσότερες από 150 συμμετοχές και 343 επιχειρηματικές συναντήσεις με σημαντικούς ξένους αγοραστές, ολοκληρώθηκε στην Καλαμάτα η Διημερίδα με θέμα: «Εξάγοντας Ποιοτικά Αγροτικά Προϊόντα σε δυναμικές αγορές-στόχους: ΗΠΑ, Γαλλία, Κίνα και Αυστραλία», που συνδιοργάνωσαν το Ίδρυμα Καπετάν Βασίλη και το Ίδρυμα Γεωργίου & Βικτωρίας Καρέλια, με την οργανωτική σύμπραξη του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων και του Εμπορικού Επιμελητηρίου Μεσσηνίας, υπό την Αιγίδα των Υπουργείων Εξωτερικών και του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων.Όπως τόνισε η Πρόεδρου του ΠΣΕ, κυρία Χριστίνα Σακελλαρίδη «το ηχηρό μήνυμα της Διημερίδας ήταν σαφές, υπέρ των συνεργασιών, των συμπράξεων και των υπερβατικών συναινέσεων για την αποτελεσματική προώθηση των ελληνικών αγροτικών προϊόντων, σε κρίσιμες αγορές-στόχους.
Ήταν ένα μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση, που καθίσταται ιδιαίτερα επίκαιρο στις συνθήκες που επικρατούν στο εγχώριο πολιτικό σκηνικό και το κλίμα που διαμορφώνεται στο εξωτερικό της χώρας, στις αγορές και τους εμπορικούς μας εταίρους.
Ενδεικτικά είναι, άλλωστε, τα στοιχεία για την πρόσφατη αύξηση των εξαγωγών κατά 7% που δείχνουν ότι η ανταπόκριση της πραγματικής οικονομίας είναι άμεση, σε γενναίες αποφάσεις που αφορούν την ανάπτυξη για το σύνολο της Ευρώπης, με την προϋπόθεση ότι οδηγούν σε συνθήκες βελτίωσης της ψυχολογίας της αγοράς και εδραίωσης της σταθερότητας στο πολιτικό περιβάλλον.
Στη συγκυρία αυτή, ενόψει των εξελίξεων για την εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας, αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία η εξασφάλιση κοινωνικής και πολιτικής ομαλότητας, αλλά κυρίως η αταλάντευτη συναίνεση όλων των υγιών δυνάμεων υπέρ της ευρωπαϊκής και αναπτυξιακής πορείας της χώρας».
Όπως προκύπτει από την πρώτη αξιολόγηση των εργασιών της Διημερίδας, στις σημαντικές αγορές-στόχους των ΗΠΑ, Γαλλίας, Κίνας και Αυστραλίας υφίσταται ισχυρό αγοραστικό ενδιαφέρον για ελληνικά αγροτικά προϊόντα, τα οποία μάλιστα καθίστανται ακόμη πιο ελκυστικά μετά την πρόσφατη υποχώρηση του ευρώ έναντι του δολαρίου.
Κοινός τόπος πολλών εισηγήσεων ήταν η ανάγκη ανάπτυξης συνεργατικών σχημάτων ανά προϊόν, σε όρους clustering, προκειμένου να ενισχυθεί το κρίσιμο μέγεθος παραγωγής και να αναπτυχθούν οικονομίες κλίμακος σε όρους προώθησης και μεταφοράς των ελληνικών προϊόντων στις ξένες αγορές.
Η εν λόγω τάση αποτυπώθηκε και στις πρώτες κατ’ αρχήν συμφωνίες που επιτεύχθηκαν μετά από τις 343 επιχειρηματικές συναντήσεις που έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια της Διημερίδας και αφορούν προϊόντα ελαιολάδου, ελιάς, κρασιού και τοπικά μεσσηνιακά εδέσματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου