Του Θεόδωρου Σταυριανόπουλου*
Είναι αριστερό να υπερασπίζεσαι τη διάσωση τραπεζών με χρήματα των Ευρωπαίων φορολογουμένων; Είναι αριστερό να αυτοδιαψεύδεσαι καθημερινά, ακριβώς για αυτά που κατηγορούσες τους άλλους μέχρι χθες για τις επιλογές τους; Είναι αριστερό να υποστηρίζεις τη χρησιμοποίηση των αποθεματικών των Ασφαλιστικών Ταμείων; Είναι αριστερό να παραμένουν ανεξιχνίαστες ύποπτες καταθέσεις που είναι συνδεδεμένες με πολλά σκάνδαλα της χώρας, όταν έχουν έρθει στο φως λίστες καταθετών σε τράπεζες άλλων χωρών; Τότε για την αριστερά, τι είναι δεξιό; Άλλα τα λόγια και οι τσαμπουκάδες ως αντιπολίτευση και άλλα όταν κυβερνάς. Άλλα τα μάτια του λαγού και άλλα της κουκουβάγιας όπως πολύ σοφά αναφέρει η λαϊκή εξυπνάδα.
Κατά τα χρόνια που συνέβη η άνοδος του λαού στην εξουσία, το επίθετο «λαϊκός» ήταν το απαραίτητο πρόσημο πάσης υπεραξίας. Από τα Μουσεία Λαϊκής Τέχνης ως τους λαϊκούς τραγουδιστές, το λαϊκό θέατρο και το λαϊκό καπιταλισμό. Καμία πολιτική δεν ευδοκίμησε στον τόπο αν δεν θυσίαζε ένα έστω δάκρυ στο βωμό του «λαϊκού». Ο στρατηγός μπάρμπα-Γιάννης Μακρυγιάννης απετέλεσε τον πρώτο άγιο στο μαρτυρολόγιο της λαϊκής ψυχής, απετέλεσε τον πατριάρχη πάσης λαϊκότητας. Απέναντί του στέκονταν οι τυραννικοί Βαυαροί και ο γαλλόδουλος Ιωάννης Κωλέττης, διαβόλοι και τριβόλοι, που κατέτρωγαν τις σάρκες της αγνότητάς του. Ο καθαγιασμός του Μακρυγιάννη χάραξε και την πνευματική γραμμή της λαϊκής κυριαρχίας.
Αλήθεια, ποιο είναι το «λαϊκό» στην Ελλάδα του 2015; Είναι ο ελεύθερος επαγγελματίας που δεν κόβει απόδειξη; Είναι ο δημόσιος υπάλληλος που τα παίρνει; Είναι ο αγανακτισμένος που θέλει τη δραχμή για να ησυχάσει; Είναι ο εκπαιδευτικός που δεν δέχεται την αξιολόγηση; Ή μήπως είναι ο χρυσαυγίτης που ως παιδί του λαού χτυπάει όποιο μαυριδερό βρει στο δρόμο του; Τη δυστροπία αυτήν τη μεγεθύνουν αποτελεσματικά κάθε βράδυ τα τηλεπαράθυρα με τις ασώματες κεφαλές καθώς και η καταθλιπτική κατάντια του Κοινοβουλίου, με τις βρισιές και τη μαγκιά να εμφανίζονται ως πρόγραμμα σωτηρίας της χώρας. Εκτιμώ ότι η πολιτιστική επανάσταση που χρειάζεται ο τόπος, απαιτεί κατ’ αρχάς την αναζήτηση της χαμένης σημασίας των λέξεων.
Στη συνέχεια παρακάτω θα σχολιάσω το λαβύρινθο της ελληνικής ατιμωρησίας. Στη χώρα μας συνηθίζεται τα πρόστιμα στους παραβάτες να αποτελούν μέρος του ποσού που ωφελήθηκαν. Για να σταματήσουν οι όποιες παραβάσεις θα πρέπει αφ’ ενός μεν να εφαρμόζεται αυστηρά ο νόμος και αφ’ ετέρου τα πρόστιμα να είναι πολλαπλάσια του ποσού ωφέλειας του παραβάτη. Έτσι όχι μόνο δεν θα υπάρχει παρανομία αλλά η παράβαση δεν θα υπάρχει ούτε και ως σκέψη.
Παρακάτω ενδεικτικά θα αναφέρω μερικά παραδείγματα ατιμωρησίας.
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου