Πραγματοποιήθηκε σήμερα, στο Μέγαρο Μαξίμου, η συνάντηση σχετικά με τη διαχείριση των απορριμμάτων της Περιφέρειας Πελοποννήσου, στην οποία είχαν κληθεί οι 26 Δήμαρχοι της περιοχής. Στη συνάντηση συμμετείχαν ο Υπουργός Επικρατείας για το Συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου Αλέξανδρος Φλαμπουράρης, ο Υπουργός Εσωτερικών Παναγιώτης Κουρουμπλής, ο Υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Γιώργος Σταθάκης, ο Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Τσιρώνης, καθώς και ο Υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Αλέξανδρος Χαρίτσης.
Σε ανάρτηση στην ιστοσελίδα του δήμου Καλαμάτας αναφέρεται ότι:
Στους Δημάρχους ανακοινώθηκε ότι τους κάλεσαν για να θέσουν υπόψη τους τις εξελίξεις σχετικά με τη συζήτηση μεταξύ Κυβέρνησης και ΤΕΡΝΑ για το ΣΔΙΤ διαχείρισης των απορριμμάτων στην Πελοπόννησο, καθώς και ότι η Κυβέρνηση πρέπει να κινηθεί μέσα στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδιασμού Διαχείρισης Απορριμμάτων, του δημοσίου συμφέροντος και, προφανώς, των απαιτήσεων των δανειστών, οι οποίοι πιέζουν να ολοκληρωθούν και υπογραφούν όλα τα ΣΔΙΤ, με το περιθώριο να ικανοποιηθούν ζητήματα που έχει θέσει η Κυβέρνηση.
Από αυτά συμπεραίνεται ότι χωρίς αμφιβολία βαδίζουμε προς υπογραφή του ΣΔΙΤ της διαχείρισης των απορριμμάτων, με τροποποιήσεις.
Η Κυβέρνηση πρότεινε και η ΤΕΡΝΑ έχει αποδεχθεί τις παρακάτω τροποποιήσεις στο διαγωνισμό:
- Η ελάχιστη εγγυημένη ποσότητα να μειωθεί από 150.000 σε 100.000 τόνους ανά έτος. Αυτό όμως δεν επηρεάζει ζητήματα που έχουν σχέση με το κόστος διαχείρισης
- Οι Σταθμοί Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων από 2 να γίνουν 7, δηλαδή να προστεθούν 5, το κόστος των οποίων κατά πάσα πιθανότητα θα πληρώσει η Κυβέρνηση. Η αύξηση των ΣΜΑ φαίνεται να μειώνει το κόστος διαχείρισης ανά τόνο και κατά περίπτωση
- Αναφορικά με το Πράσινο Ταμείο, δεν ξεκαθαρίστηκε το θέμα της διαχείρισης και της διάθεσης των πόρων του
- Η εταιρεία θα χρηματοδοτήσει την κατασκευή ενός εργοστασίου παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, ισχύος 3 MW και θα το δώσει στον ΦΟΔΣΑ ώστε αυτός να έχει έσοδα, που εκτιμώνται σε 700.000 ευρώ το χρόνο περίπου.
Στη συνέχεια έλαβαν το λόγο οι Δήμαρχοι, οι οποίοι ζήτησαν επιμόνως να σταλούν γραπτώς οι προτεινόμενες τροποποιήσεις στο διαγωνισμό και να απαντηθούν επίσης γραπτώς συγκεκριμένα ερωτήματα, τα οποία κατατέθηκαν από το ΦΟΔΣΑ.
Ο κ. Φλαμπουράρης γνωστοποίησε ότι θα κοινοποιηθούν αυτά γραπτώς στο ΦΟΔΣΑ και τους Δημάρχους μέχρι αύριο.
Από τη διαδικασία συμπεραίνεται ότι θα υπάρχει συνέχεια στη διαβούλευση, με πολλά ζητήματα ανοικτά, οικονομικής και νομικής φύσεως. Γίνεται, όμως, σαφές ότι η κατεύθυνση είναι να ισχύσουν το ΣΔΙΤ και ο διαγωνισμός της Περιφέρειας Πελοποννήσου, τροποποιημένος όμως.
Ο Δήμαρχος Καλαμάτας, σε παρέμβασή του, αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα της ενδιάμεσης διαχείρισης, στην ελευθερία κινήσεων και επιλογών που πρέπει να έχουν οι Δήμοι και, κυρίως, στη μείωση της τιμής που πληρώνει ο πολίτης για τη διαχείριση των απορριμμάτων, γιατί δεν μπορεί να σηκώσει η Πελοπόννησος μεγαλύτερο κόστος από αυτό που πληρώνει ο πολίτης της Αθήνας ή της Ηπείρου. Θα ήταν αυτό κάτι παράλογο.
Τέλος, από όλους τους Υπουργούς τονίσθηκε ότι η διαδικασία των συζητήσεων πρέπει να εξελιχθεί ταχύτατα, όπως και ταχύτατα να ψηφιστεί ο Περιφερειακός Σχεδιασμός Διαχείρισης Απορριμμάτων Πελοποννήσου από το ΦΟΔΣΑ.
ΔΡΟΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ – ΡΙΖΟΜΥΛΟΥ
Στο περιθώριο της συνάντησης, ο Δήμαρχος έθεσε το θέμα του δρόμου Καλαμάτας – Ριζομύλου. Αποφασίσθηκε να οργανωθεί την επόμενη εβδομάδα συνάντηση στην Αθήνα με αυτό το αντικείμενο. Το θέμα τέθηκε στους κυρίους Φλαμπουράρη και Χαρίτση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου