ΑΡΧΙΚΗ

Παρασκευή 17 Μαρτίου 2023

Αλλάζουν τα όρια ηλικίας στα διπλώματα οδήγησης

 


Αλλάζουν τα όρια ηλικίας στα διπλώματα οδήγησης -Τι θα συμβεί με τους μεγαλύτερους σε ηλικία οδηγούς

Αποφασισμένη να καταστήσει ασφαλέστερους τους δρόμους της ΕΕ είναι η Κομισιόν η οποία προτείνει μεγάλες αλλαγές στα διπλώματα οδήγησης.

Υποχρεωμένοι να περνούν ανά τακτά χρονικά διαστήματα από ιατρικές εξετάσεις για την ανανέωση του διπλώματος οδήγησής τους φαίνεται πως θα είναι οι ηλικιωμένοι οδηγοί σε όλες της χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης , εφόσον «περάσει» η πρόταση της Κομισιόν που δημοσιεύθηκε την 1η Μαρτίου του 2023.

Η ΕΕ επιθυμεί να μειώσει τον αριθμό τροχαίων ατυχημάτων στα εδάφη της, και στο πλαίσιο αυτό σχεδιάζει οι οδηγοί που έχουν συμπληρώσει το 70ο έτος της ηλικίας τους να υποβάλλονται στις απαραίτητες ιατρικές εξετάσεις, ανά πενταετία (ή και λιγότερo), προκειμένου να ανανεώσουν την άδεια οδήγησής τους.

Τι ισχύει στην Ελλάδα

Όπως διευκρινίζεται στις προτάσεις των 132 σελίδων της Κομισιόν, τα κατατεθέντα μέτρα της ενδέχεται να ισχύουν σε ορισμένες χώρες. Σε αυτές συγκαταλέγεται και η χώρα μας η οποία έχει εισάγει ένα ακόμα πιο αυστηρό κανονιστικό πλαίσιο.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, μετά τη συμπλήρωση των 65 ετών, η ανανέωση της άδειας οδήγησης γίνεται ανά τριετία για όλους, είτε μιλάμε για ερασιτεχνικές (κατηγοριών AM,A1,A2,A,B,B1 και BE), είτε για επαγγελματικές άδειες οδήγησης, ανεξαρτήτως του τύπου διπλώματος (πλαστικοποιημένη κάρτα/τρίπτυχο έγγραφο). Επίσης, μετά το 65o έτος της ηλικίας, οι οδηγοί πρέπει να υποβάλλονται εκ νέου σε ιατρικές εξετάσεις (από παθολόγο και οφθαλμίατρο).

μεγαλύτεροι σε ηλικία οδηγοί

Από τα παραπάνω τεκμαίρεται ότι εφόσον πάρουν το «πράσινο» φως οι προτάσεις της Κομισιόν, θα υπόκειται στη δικαιοδοσία της χώρας μας αν διατηρήσει το ισχύον καθεστώς ή προβεί σε αλλαγές.

Στον αντίποδα, υπάρχουν χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, όπου το ερασιτεχνικό δίπλωμα οδήγησης δεν έχει ημερομηνία λήξης, κάτι που σημαίνει ότι εφόσον «αποκτηθεί» διαρκεί για μια ζωή, χωρίς να απαιτείται η υποβολή των οδηγών σε οποιαδήποτε εξέταση.

Σημειώνεται ότι οι προτάσεις της Κομισιόν υπηρετούν το στρατηγικό στόχο “Vision Zero”, για μηδενικούς σοβαρούς τραυματισμούς από τροχαία ατυχήματα στους δρόμους της ΕΕ έως το 2050.

πηγή: carandmotor.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου