«Να βάλουμε στο μυαλό μας ότι το βράδυ πρέπει να γυρνάμε στο σπίτι μας, να βλέπουμε τα αγαπημένα μας πρόσωπα και όχι να τρέχουμε στα επείγοντα και στα νεκροτομεία».
Ασέβεια, επιθετικότητα, υπέρβαση του ορίου ταχύτητας στους δρόμους, ελλιπής συγκέντρωση, είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά της οδικής συμπεριφοράς του Έλληνα οδηγού. Μέσα σε λίγες ώρες το προηγούμενο 24ωρο σημειώθηκαν δύο τροχαία δυστυχήματα που είχαν ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους τέσσερις άνθρωποι.
Ένα φαινόμενο που παρατηρείται τις τελευταίες δεκαετίες στη χώρα μας. Σε τι οφείλεται; Πώς μπορεί να αντιστραφεί η συγκεκριμένη κατάσταση, έτσι ώστε να μειωθούν τα τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα; Τι πρέπει να αλλάξουν οι πολίτες στην οδική τους συμπεριφορά και τι οι αρχές;
Ο κ. Κωνσταντίνος Ιαβέρης εκπαιδευτής οδικής συμπεριφοράς και σύμβουλος οδικής ασφαλειας στην περιφέρεια, μιλά αναλυτικά στο Dnews, για την κουλτούρα των οδηγών, δίνοντας έμφαση στον τρόπο που οδηγούμε, που μεγαλώνουμε τα παιδιά μας, καθώς και στην αναγκαιότητα της εφαρμογής των νόμων.
«Υπέχει σοβαρό πρόβλημα παιδείας, κουλτούρας οδικής και όχι μόνο. Δυστυχώς είναι ένα φαινόμενο που παρατηρείται πολλές δεκαετίες. Έχουμε μία μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων λόγω των βελτιωμένων αυτοκινήτων και υποδομών. Η συμπεριφορά όμως δεν έχει αλλάξει πλην ελαχίστων, η οποία δεν είναι πάνω από 10%. Οδηγούν με μαγκιά, με ασέβεια, με επιθετικότητα, με εγωισμό. Δεν τους ενδιαφέρει η υγεία τους και η αρτιμέλεια τους και της οικογένειας του. Τρέχουν στους δρόμους είτε αυτό λέγεται εντός αστικού ιστού με 60χμλ, είτε σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας με 150χμλ. Μιλούν στο κινητό, πατάνε στη ΛΕΑ, παραβιάζουν στοπ, πίνουν και οδηγούν».
Τι πρέπει να αλλάξουμε εμείς οι ίδιοι;
Σύμφωνα με τον κ. Ιαβέρη, σε πρωτο επίπεδο πρέπει να διαμορφωθεί η συμπεριφορά και η κουλτούρα ενός ανθρώπου στο δρόμο. Να καταλάβουμε ότι είμαστε μονάκριβοι και αντικαταστατοί.
«Πρέπει να προστατέψουμε τον ίδιο μας τον εαυτό και την οικογένεια μας. Σε μία εμπόλεμη ζώνη που είναι χιλιάδες αυτοκίνητα πρέπει να κρατάμε μία πολύ αμυντική στάση. Μόνο με αυτό τον τρόπο μπορούμε να αποφύγουμε τις κακοτοπιές που και πάλι δεν είναι 100% σίγουρο. Πρέπει να είμαστε πολύ προσηλωμένοι, χωρίς κινητό, χωρίς τσιγάρο, χωρίς καφέ. Να μεγαλώσουμε τα παιδιά μας δίνοντας τους τις σωστές προσλαμβάνουσες εικόνες έτσι ώστε όταν μεγαλώσουν να έχουν διαμορφώσει έναν χαρακτήρα καλού ανθρώπου».
Ο ίδιος στάθηκε και στον σημαντικό ρόλο των ΜΜΕ.
«Όπως έγινε στον κόβιντ θα μπορούσε να γίνεται μία σοβαρή ενημέρωση με συμμάχους πάντα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, να δείχνουν σποτάκια με το αποτέλεσμα μιας τέτοιας ανεύθυνης πράξης».
Το κομμάτι της αστυνόμευσης.
Εφαρμογή νόμου, επανδρωμένα τμήματα τροχαίας με κλιμάκια που θα κάνουν τον οποιοδήποτε έλεγχο.
«Να υπάρχει μία παρουσία και βέβαια με την βοήθεια της τεχνολογίας όπως κάμερες ταχύτατης, παραβίαση σηματοδότη, γενικότερα μία εποπτεία του χώρου. Πρέπει να αυστηροποιηθει το πλαίσιο για κάποιες εγκληματικές ενέργειας – παραβάσεις. Βέβαια όσο και αυστηρό να είναι αν δεν το εφαρμόσεις δεν έχει κανένα νόημα.
Το ζητούμε είναι ότι το αυτοκίνητο και η μοτοσυκλέτα είναι ένα μέσο μετακίνησης και εξυπηρέτησης των πολιτών και δυστυχώς το έχουμε μετατρέψει σε όπλο που σκοτώνει τη νεολαία. Να βάλουμε στο μυαλό μας ότι το βράδυ πρέπει να γυρνάμε στο σπίτι μας, να βλέπουμε τα αγαπημένα μας πρόσωπα και όχι να τρέχουμε στα επείγοντα και στα νεκροτομεία», καταλήγει στο Dnews.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου