Η διαδικασία του τεχνικού ελέγχου κρύβει παγίδες, τις οποίες ωστόσο μπορείτε να αποφύγετε ακολουθώντας πέντε απλές συμβουλές.
Η ελληνική νομοθεσία προβλέπει ότι κάθε ιδιωτικής χρήσης όχημα, η κατασκευαστική ηλικία του υπερβαίνει τα τέσσερα έτη υποχρεούται ανά δύο χρόνια να περνά από τη διαδικασία του τεχνικού ελέγχου.
Μια διαδικασία η οποία δεν θα πρέπει να μας προκαλεί άγχος, καθώς σκοπός της είναι να εντοπίσει κρίσιμα προβλήματα που καθιστούν την κυκλοφορία του αυτοκινήτου ή της μοτοσικλέτας επικίνδυνη, είτε για εμάς είτε για τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.
Πώς μπορούμε, όμως, να βεβαιωθούμε ότι ο τυπικός και υποχρεωτικός τεχνικός έλεγχος του οχήματός μας δεν θα κρύβει δυσάρεστες εκπλήξεις;
Ένας τρόπος για να αποκτήσουμε μεγαλύτερη… αυτοπεποίθηση και σιγουριά είναι ο προγραμματισμός της συντήρησης του αυτοκινήτου μας λίγες ημέρες πριν την επίσκεψή μας στο ΚΤΕΟ.
Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσουμε να εντοπίσουμε και να διορθώσουμε μια ενδεχόμενη βλάβη, η οποία αν γινόταν αντιληπτή από το προσωπικό του ΚΤΕΟ ενδεχομένως να οδηγούσε στον επανέλεγχο του οχήματος και στην πληρωμή του αντίστοιχου τέλους.
Μάλιστα αν έχουν προηγηθεί εργασίες συντήρησης-επισκευής του αυτοκινήτου σας σε κάποιο συνεργείο, τότε με την επίσκεψή σας στο ΚΤΕΟ θα μπορείτε να πιστοποιήσετε την αποτελεσματικότητά τους.
Μια ακόμα πρακτική η οποία μπορεί να μας γλιτώσει από χρόνο και κόπο είναι ο οπτικός έλεγχος των ελαστικών και η αντικατάστασή τους αν κριθεί απαραίτητη, πριν φτάσουμε στο ΚΤΕΟ και το όχημά μας βρεθεί με κάποια έλλειψη η οποία σχετίζεται με την καταλληλότητα των ελαστικών.
Αυτό που θα πρέπει να ελέγξουμε στα ελαστικά δεν είναι μόνο το πάχος του πέλματος, αλλά και την κατάσταση των πλευρικών τοιχωμάτων καθώς και την ημερομηνία παραγωγής τους.
Μια ακόμα εύκολη διαδικασία η οποία θα πρέπει να προηγηθεί της επίσκεψής μας στο ΚΤΕΟ, είναι ο έλεγχος ότι το όχημα μας διαθέτει όλα τα απαραίτητα έγγραφα καθώς και τον απαραίτητο εξοπλισμό.
Πέρα, λοιπόν, από την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος, το προηγούμενο δελτίο τεχνικού ελέγχου η ταυτότητα ή το δίπλωμα οδήγησης του οδηγού, στο όχημα και ειδικότερα στο αυτοκίνητο θα πρέπει να υπάρχει πλήρες φαρμακείο, πυροσβεστήρας και τρίγωνο.
Ένα ακόμα στοιχείο το οποίο δεν πρέπει να αμελούμε είναι εκείνο το πιστοποιήσεων που θα πρέπει να φέρουν τυχόν μετασκευές οι οποίες έχουν πραγματοποιηθεί στο όχημα μας. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των οχημάτων που φέρουν σύστημα υγραεριοκίνησης, καθώς κατά τη διάρκεια του τεχνικού ελέγχου οι ιδιοκτήτες οφείλουν να προσκομίσουν την απαιτούμενη βεβαίωση ορθής λειτουργίας του συστήματος.
Σε ακραίες περιπτώσεις η αφαίρεση του πρόσθετου εξοπλισμού από ένα όχημα είναι πολύ πιθανόν να διευκολύνει τη διαδικασία του τεχνικού ελέγχου. Αν, για παράδειγμα, η μοτοσικλέτα μας φέρει κάποια εξάτμιση η οποία παράγει υπερβολικό θόρυβο, τότε καλό θα ήταν να την αντικαταστήσουμε πριν την επίσκεψή μας στο σημείο του τεχνικού ελέγχου ώστε να αποφύγουμε το ενδεχόμενο της απόρριψής του οχήματός μας, αν και εφόσον πραγματοποιηθεί η αντίστοιχη μέτρηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου