Την ώρα που τα θανατηφόρα τροχαία αποτελούν καθημερινό φαινόμενο, το υπουργείο προωθεί την εντατικοποίηση των ελέγχων και την αυστηροποίηση των ποινών που προβλέπει ο ΚΟΚ.
Όπως ανέφερε ο Γιάννης Οικονόμου, σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη με συμμετοχή του αρχηγού της ΕΛΑΣ, υπάρχουν συγκεκριμένες παραβάσεις που έχουν γίνει... μάστιγα στους ελληνικούς δρόμους.
Ανάμεσα σε αυτές είναι η παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη και του stop, η επιθετική οδήγηση, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, αλλά και η χρήση κινητού - επικίνδυνες πρακτικές που πλέον θα επισύρουν αυστηρότερες ποινές, οι οποίες θα φτάνουν ως και την οριστική αφαίρεση του διπλώματος για τους συνεχώς υπότροπους.
«Αφαίρεση της άδειας οδήγησης πολύμηνη στην αρχή, πολυετής μετά, καθολική αφαίρεση σε μια τρίτη φάση, εάν κανείς δει ότι πρόκειται για υπότροπο στις ίδιες ή άλλες παραβάσεις. Γιατί το λέω αυτό; Γιατί το οφείλεις όταν η κατάσταση ξεφεύγει. Υπάρχει μια ενότητα τροχαίων παραβάσεων που όντως η κατάσταση έχει ξεφύγει. Το κόκκινο, η παραβίαση του στοπ, η επιθετική οδήγηση γενικά, η χρήση κινητού, τα οποία έτσι και αλλιώς, όπως και η χρήση αλκοόλ επισύρουν βαριές ποινές», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Η ανάγκη αυστηροποίησης των ποινών είναι αναγκαία, αφού οι παραβιάσεις των διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους για ανθρώπινες ζωές. «Σε αυτές τις περιπτώσεις, λοιπόν, δεν είναι θέμα η επιβολή διοικητικού προστίμου. Εκεί πρέπει να σκεφτείς σοβαρά πλέον την αφαίρεση διπλώματος», προσέθεσε ο υπουργός.
Επί τάπητος, ωστόσο, τέθηκε στη χθεσινή σύσκεψη και το ζήτημα της παράνομης στάθμευσης, με ιδιαίτερη έμφαση στο φαινόμενο του διπλοπαρκαρίσματος. Πρόκειται για τακτική που προκαλεί σοβαρά προβλήματα στα μεγάλα αστικά κέντρα, με το υπουργείο να δρομολογεί πρωτοβουλίες για την πάταξη του φαινομένου.
Υπενθυμίζεται πως βασικός στόχος του υπουργείου είναι η επιστροφή στην Τροχαία περίπου 250 στελεχών που αποσπάστηκαν μέσα στο 2023 σε άλλες υπηρεσίες.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου