Νέα πεντάμηνη παράταση έδωσε το Υπουργείο Υποδομών στην ανάδοχο εταιρεία ΤΕΡΝΑ για την ολοκλήρωση ενός ακόμα "αιώνιου έργου", που αφορά την μεταλλική γέφυρα Τσακώνας, τμήμα του έργου Παραδείσια-Τσακώνα.
Σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης που διαθέτει το ypodomes.com το έργο παρατείνεται λόγω των δυσμενών καιρικών φαινομένων του χειμώνα που περάσε καθώς όπως αναφέρεται είχε ως αποτέλεσμα "σχεδόν την διακοπή των έργασιών του έργου, η διεξαγωγή των οποίων λόγω της μορφής του έργου, απαιτούσε ήπιες καιρικές συνθήκες (χαμηλή ταχύτητα ανέμου, απουσία βροχόπτωσης). Η νέα ημερομηνία ολοκλήρωσης είναι στις 30 Σεπτεμβρίου 2015.
Να θυμίσουμε πως το έργο Παραδείσια-Τσακώνα ξεκίνησε να κατασκευάζεται από τις 28 Ιουνίου 2006 με αρχική προθεσμία ολοκλήρωσης το 2009 και ολοκλήρωθηκε πλην της μεταλλικής γέφυρας Τσακώνας, το 2012.
Το κόστος του έργου ήταν 110εκ.ευρώ και με την έκπτωση ξεκίνησε με 83,1εκ.ευρώ. Ωστόσο στην πορεία του έργου υπήρξαν συμπληρωματικές συμβάσεις της τάξεως των 31εκ.ευρώ(2010) και 6,24εκ.ευρώ (2012) ανεβάζοντας τελικά το κόστο στα 120εκ.ευρώ. Σε αυτό το ποσό πρέπει να προστεθεί και ποσό 3,7εκ.ευρώ για συμβουλευτικές υπηρεσίες άλλης εταιρείας στο ΥΠΟΜΕΔΙ.
Σήμερα αποτελεί τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Μορέα ενώ στην κατασκευή του τμήματος παρατηρείται έλλειψη ΛΕΑ και είναι εμφανώς πιο στενο το τμήμα Παραδείσια-Τσακώνα από τον υπόλοιπο αυτοκινητόδρομο.
ΛΙΓΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΛΛΙΚΗ ΓΕΦΥΡΑ ΤΣΑΚΩΝΑΣ
Η γέφυρα της Τσακώνας, μήκους 390 μέτρων στηρίζεται σε τρία σημεία: ένα σε κάθε άκρο της (ακρόβαθρα) και ένα που βρίσκεται πλησιέστερα στην αρχή της (μεσόβαθρο).
Η γέφυρα της Τσακώνας, μήκους 390 μέτρων στηρίζεται σε τρία σημεία: ένα σε κάθε άκρο της (ακρόβαθρα) και ένα που βρίσκεται πλησιέστερα στην αρχή της (μεσόβαθρο).
Αυτό το τελευταίο είναι και το σημαντικότερο: πρόκειται ουσιαστικά για μια γιγάντια «πρόκα», η οποία θα εξασφαλίσει τη σταθερότητα της γέφυρας. Από το μεσόβαθρο ξεκινά το τοξωτό μέρος της γέφυρας, μέγιστου ύψους 30 μέτρων, που καταλήγει στην απέναντι άκρη. Στα δύο τόξα, ένα σε κάθε πλευρά, στηρίζεται το μεταλλικό κομμάτι της γέφυρας, πάνω στο οποίο βρίσκεται το οδόστρωμα.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου