Κοινή διαμαρτυρία έκαναν σήμερα, σε συνέντευξη Τύπου, οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των δασκάλων, των νηπιαγωγών και των καθηγητών, καθώς και των γονέων και κηδεμόνων, για την περαιτέρω επιδείνωση της κατάστασης σχετικά με την υποχρηματοδότηση των σχολείων μετά την κατάργηση των σχολικών επιτροπών. Υπογραμμίστηκε χαρακτηριστικά ότι υπάρχουν πολλά σχολεία στη Μεσσηνία που δεν έχουν πια χρήματα ούτε για απορρυπαντικά, ούτε για γραφική ύλη, ούτε για άλλες λειτουργικές ανάγκες, όπως και για ανάγκες επισκευών και συντήρησης.
Χρήματα με πάγια προκαταβολή των 500 ή των 1.000 ευρώ, ανάλογα με τις αίθουσες κάθε σχολείου, αναφέρθηκε στη συνέντευξη Τύπου, έχει δώσει μόνο ο Δήμος Καλαμάτας, όμως και πάλι, υπογραμμίστηκε, ούτε οι μεγάλες ανάγκες καλύπτονται αλλά ούτε διαφάνεια υπάρχει, γιατί κανείς δεν ξέρει ποιοι διευθυντές έχουν πάρει πόσα χρήματα. Στα σχολεία των υπόλοιπων Δήμων του Νομού, Μεσσήνης, Τριφυλίας, Δυτικής Μάνης, Πύλου-Νέστορος και Οιχαλίας, η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη, τονίστηκε, ενώ εκπαιδευτικοί και γονείς έκαναν κάλεσμα στην κοινωνία για τη στήριξη του αιτήματος και της προσπάθειας που πρέπει να καταβληθεί για την αύξηση της χρηματοδότησης για τη δημόσια εκπαίδευση…
Στη συνέντευξη Τύπου μίλησαν από το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης η πρόεδρος Χριστίνα Λαδά και τα μέλη του Συμβουλίου Αγγελική Κατσιώλη, Περικλής Κορομηλάς, Γιάννης Κωτσάκης και Χρήστος Μπένος, η Χαρά Κιουρή από την Α’ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας και ο Γρηγόρης Οικονομόπουλος, πρόεδρος της Ένωσης Γονέων Δήμου Καλαμάτας.Η Χριστίνα Λαδά τόνισε ότι τρεις μήνες μετά το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς η κατάσταση είναι τραγική στα σχολεία σε ό,τι αφορά την υποχρηματοδότηση των σχολείων. Μάλιστα παρατήρησε ότι ενώ τα πράγματα στα σχολεία είναι πάρα πολύ δύσκολα, ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, βγαίνει στα κανάλια και πανηγυρίζει ότι δήθεν υπάρχει μεγάλη αύξηση των πιστώσεων για την εκπαίδευση στον προϋπολογισμό. Στην πραγματικότητα, συνέχισε η κ. Λαδά, η χρηματοδότηση των σχολείων είναι μειωμένη κατά 50% από την περίοδο της οικονομικής κρίσης μέχρι και σήμερα.
Οι Δήμοι, συνέχισε η πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, αδυνατούν από χρόνια να καλύψουν τις λειτουργικές ανάγκες καθώς και τις ανάγκες συντηρήσεων και επισκευών των σχολείων, ενώ φέτος η κατάσταση, μετά την κατάργηση των σχολικών επιτροπών, έγινε ακόμη χειρότερη. Επισήμανε ότι ο νέος τρόπος χρηματοδότησης των σχολείων, με πάγιες προκαταβολές προς τους διευθυντές, που μάλιστα είπε ότι μόνο ο Δήμος Καλαμάτας καταβάλλει, είναι αδιαφανής, γιατί τα συλλογικά όργανα των εκπαιδευτικών και των γονέων δεν μπορούν να ελέγξουν ποιος διευθυντής παίρνει χρήματα και ποιος όχι και αν τα χρήματα αντιστοιχούν στις ανάγκες κάθε σχολείου. Πέραν αυτού, πρόσθεσε, οι πάγιες προκαταβολές αφενός συνεπάγονται μια τεράστια γραφειοκρατία, τόσο από τους διευθυντές των σχολείων όσο και από τις υπηρεσίες του Δήμου, μέχρι να εκταμιευθούν και αφετέρου τα συγκεκριμένα χρήματα είναι για συγκεκριμένες δαπάνες και όχι για κάθε άμεση ανάγκη που αντιμετωπίζει ένα σχολείο, όπως την επισκευή και αντικατάσταση μιας σπασμένης βρύσης για παράδειγμα.
Το αίτημα του εκπαιδευτικού και του γονεϊκού κινήματος, τόνισε κλείνοντας η κ. Λαδά, είναι η διάθεση του 5% του ΑΕΠ για την δημόσια και δωρεάν παιδεία ή του 15% του προϋπολογισμού, η κάλυψη όλων των αναγκών των σχολείων και η στελέχωση συνεργείων με όλες τις ειδικότητες των τεχνικών σε κάθε Δήμο, για την πραγματοποίηση των συντηρήσεων και επισκευών στα σχολικά κτίρια και τη διατήρησή τους ως ασφαλή για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.
Η Χαρά Κιουρή τόνισε ότι η κατάσταση στα σχολεία, όσον αφορά την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών και των αναγκών συντηρήσεων και επισκευών, εδώ και χρόνια πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο. Για παράδειγμα επισήμανε ότι στο δικό της σχολείο, το 6ο Γενικό Λύκειο, από τα τέσσερα φωτοτυπικά μηχανήματα λειτουργεί μόνο το ένα, επειδή δεν υπάρχουν χρήματα για την επισκευή των υπόλοιπων, κάτι όμως που μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε αδυναμία διενέργειας των εξετάσεων του σχολείου, όπως προειδοποίησε. Και η ίδια υπογράμμισε ότι η γραφειοκρατία έχει πολλαπλασιαστεί προκειμένου να μπορέσουν τα σχολεία να λάβουν την πάγια προκαταβολή για τις λειτουργικές τους ανάγκες, ενώ ζήτησε να αλλάξει το νομοθετικό πλαίσιο και να δοθούν χωρίς εμπόδια στα σχολεία τα χρήματα που χρειάζονται.
Ο Γρηγόρης Οικονομόπουλος από την Ένωση Γονέων αρχικά τόνισε ότι είναι σημαντικό που οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από κοινού με τους γονείς διεκδικούν την στήριξη του δημόσιου σχολείου και επισήμανε ότι το επόμενο διάστημα θα υπάρξουν και άλλες κοινές δράσεις. Σε ό,τι αφορά την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί με τη χρηματοδότηση των σχολείων, υπογράμμισε ότι το κύριο ζήτημα είναι η υποχρηματοδότηση ανεξάρτητα αν ο προηγούμενος ή ο νέος τρόπος είναι χειρότερος. “Παζαρεύουμε τα ψίχουλα είτε έτσι είτε αλλιώς” ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ακόμη ο Γρηγόρης Οικονομόπουλος αναφέρθηκε στα μεγάλα προβλήματα που υπάρχουν με τη σχολική στέγη στην Καλαμάτα, όπως για παράδειγμα με το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο, με το Ειδικό Γυμνάσιο-Λύκειο, με το 17ο Δημοτικό, με το Μπενάκειο Σχολείο κλπ.
Η Αγγελική Κατσιώλη παρουσίασε την κατάσταση που επικρατεί σε κάθε Δήμο όσον αφορά τη χρηματοδότηση των λειτουργικών αναγκών των σχολείων. Είπε ότι μόνο ο Δήμος Καλαμάτας καταβάλλει σε διευθυντές πάγιες προκαταβολές. Από τους υπόλοιπους Δήμους ανέφερε ότι ο Δήμος Μεσσήνης έκανε σύμβαση με βιβλιοπωλείο για την παροχή γραφικής ύλης σε σχολεία, επισήμανε όμως ότι ο Δήμος δεν ενημέρωσε γι’ αυτό όλες τις σχολικές μονάδες. Στο Δήμο Δυτικής Μάνης, συνέχισε, δεν έχουν καταβληθεί ακόμη πάγιες προκαταβολές με τη δικαιολογία ότι η τράπεζα έχει καθυστερήσει να απαντήσει, ενώ οι διευθυντές των σχολείων παίρνουν απορρυπαντικά από το Δημαρχείο. Στους υπόλοιπους τρεις Δήμους, Τριφυλίας, Πύλου-Νέστορος και Οιχαλίας, όλα είναι στον αέρα, τόνισε.
Επιπλέον η Αγγελική Κατσιώλη ανέφερε ότι στα σχολεία δεν έχει διατεθεί ακόμη πετρέλαιο για τη θέρμανση και στις περισσότερες περιπτώσεις δεν έχει γίνει και η συντήρηση των καυσίμων.
Το αποτέλεσμα αυτής της τραγικής κατάστασης, τόνισε, είναι το βάρος να πέφτει στις πλάτες των ίδιων των εκπαιδευτικών, που πολλές φορές πληρώνουν από τη δική τους τσέπη για τις ανάγκες των σχολείων, όπως και στις πλάτες γονέων μέσω των συλλόγων τους.
Ο Περικλής Κορομηλάς επίσης αναφέρθηκε στο μεγάλο πρόβλημα της χρηματοδότησης των σχολείων, αλλά και στη μακρόχρονη στασιμότητα που υπάρχει όσον αφορά τις σημαντικές παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν σε σχολεία και την ανέγερση νέων σχολείων.
Και ο Γιάννης Κωτσάκης έκανε ανάλογες αναφορές, ενώ μεταξύ άλλων παρατήρησε ότι ο απώτερος σκοπός της υποχρηματοδότησης των σχολείων είναι η κατηγοριοποίησή τους σε καλά και σε όχι καλά, δηλαδή σε αυτά που βρίσκονται στις λεγόμενες καλές περιοχές και δεν ζητούν χρηματοδότηση από την πολιτεία αλλά από χορηγούς και σε εκείνα που βρίσκονται στις λαϊκές περιοχές, τα οποία είναι τα ενοχλητικά, γιατί ούτε οι γονείς έχουν να βοηθήσουν ούτε χορηγοί υπάρχουν.
Τέλος ο Χρήστος Μπένος ανέφερε ότι είναι σημαντικό που γονείς και εκπαιδευτικοί βρίσκονται στην ίδια όχθη και κάλεσε και την κοινωνία να στηρίξει τα αιτήματά τους, γιατί, όπως τόνισε, τα προβλήματα στην εκπαίδευση συνεχώς μεγαλώνουν. Αναφέρθηκε στο θέμα των χαμηλών μισθών και το πρόβλημα της στέγασης, μιλώντας για τους νεοδιόριστους, οι οποίοι είπε πως δεν είναι δυνατόν να μπορέσουν να ζήσουν με μισθό 776 ευρώ. Τόνισε ο Χρήστος Μπένος ότι οι εκατοντάδες παραιτήσεις εκπαιδευτικών δείχνουν το συνεχώς εντεινόμενο πρόβλημα που υπάρχει στην εκπαίδευση και κλείνοντας ανέφερε ότι οι εκπαιδευτικοί ζητούν μισθούς που θα τους επιτρέπουν να ζουν με αξιοπρέπεια. Στ.Μ.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου