Νέο τύπου Τεχνικό Λύκειο με σύγχρονες ειδικότητες που συνδέεται με την αγορά εργασίας με την καθολική εφαρμογή του θεσμού της μαθητείας σε επιχειρήσεις αλλά και σύνδεση αποφοίτων γυμνασίου με τα ΙΕΚ περιγράφει non paper του υπουργείου Παιδείας. Σε ότι αφορά στην ΟΛΜΕ επισημαίνεται: Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΜΕ, ενισχυμένο σε «ακραία αγωνιστικότητα»,
σε σχέση με το προηγούμενο, περνά από τη στείρα άρνηση στη «δημιουργική» συκοφαντία.
Δεν διστάζει, με προεξάρχοντα το νέο Πρόεδρό του, να εκμεταλλεύεται τη δυσάρεστη θέση των εκπαιδευτικών, που τίθενται στην κινητικότητα, να ανακαλύπτει επιχειρηματικά συμφέροντα, καθώς και την επικείμενη φαντασιακή εξυπηρέτησή τους από το Υπουργείο Παιδείας.
Το μόνο που καταφέρνει είναι να συκοφαντεί εν γένει την τεχνική εκπαίδευση.
Αντίθετα, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έχει προαναγγείλει ότι στο Νομοσχέδιο, που θα κατατεθεί για την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση περιλαμβάνει ένα Γενικό Λύκειο & ένα τύπο Τεχνικού Λυκείου, στο οποίο εφαρμόζεται καθολικά για όλους τους μαθητές ο θεσμός της ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ, δηλαδή της πρακτικής άσκησης στην επιχείρηση.»
Σε ότι αφορά στο σχέδιο νόμου για την Τεχνική Εκπαίδευση τονίζεται: «Σχεδιάζουμε μια Τεχνική Εκπαίδευση που στοχεύει στο να προσφέρει Ειδικότητες Επαγγελμάτων, που καλύπτουν τις επιλογές των μαθητών και τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, και όχι τους κλάδους και τις ειδικότητες μονίμων καθηγητών, οι οποίοι διαμέσου ενός στρεβλού και νοθευμένου πλαισίου, «βρέθηκαν» να στελεχώνουν τα Επαγγελματικά Λύκεια και τις Επαγγελματικές Σχολές. Η πρακτική αυτή, που ακολουθήθηκε τα προηγούμενα χρόνια, στα ΕΠΑΛ & στις ΕΠΑΣ οδήγησε στην ύπαρξη 110 διαφορετικών ειδικοτήτων εκπαιδευτικών, μοναδικό φαινόμενο στον ευρωπαϊκό χώρο.
Παράλληλα, στο πλαίσιο των νομοθετικών βελτιώσεων της αναβάθμισης και της ανασυγκρότησης της λειτουργίας των Δημοσίων ΙΕΚ λαμβάνεται μέριμνα, ώστε αρκετές ειδικότητες επαγγελμάτων, που σήμερα παρέχονται από τις ΕΠΑΣ να παρέχονται από τα Δημόσια ΙΕΚ και να μπορούν σε αυτές να φοιτούν και απόφοιτοι Γυμνασίου.
Το σύνολο των μεταρρυθμίσεων, που έχουν εξαγγελθεί από τις προγραμματικές δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας τον Ιούλιο του 2012, τόσο αυτές που έχουν υλοποιηθεί όσο και αυτές που δρομολογούνται να υλοποιηθούν έως τον Σεπτέμβριο του 2013, υπακούουν και υπηρετούν μια ενιαία στρατηγική επιλογή: την αναβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης, από το Νηπιαγωγείο έως το Πανεπιστήμιο, από την τυπική έως την άτυπη μάθηση.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου