Με έγγραφο της η εκτελεστική επιτροπή της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. προς στον πρόεδρο του Α.Σ.Ε.Π. κ. Βέη Γεώργιο κάνει λόγο για τις προνομιακές ρυθμίσεις του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης υπέρ δημοτικών αστυνομικών συγκεκριμένου διαγωνισμού (2009) στη διαδικασία της μοριοδότησης τους.
Όπως πιθανόν γνωρίζετε, έχει προκληθεί μεγάλος θόρυβος στους κόλπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με τη με αριθμ. πρωτ.: ΔΙΠΙΔ/Β.2/Δ/83/ οικ.32170/29-11-2013 εγκύκλιο του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Κυριάκου Μητσοτάκη για την κινητικότητα των Δημοτικών Αστυνομικών, λόγω τον προνομιακών ρυθμίσεων που αδικαιολόγητα και κατά παράβαση της αρχής της αξιοκρατίας εισάγει υπέρ διορισθέντων συγκεκριμένου διαγωνισμού.
Στην εγκύκλιο αυτή, ούτε λίγο ούτε πολύ ο Υπουργός «επισημαίνει» σε εσάς, μια Ανεξάρτητη Αρχή με λειτουργική ανεξαρτησία κατοχυρωμένη από το Σύνταγμα, ότι η διαδικασία πρόσληψης των υποψηφίων ως ειδικού ένστολου προσωπικού της Δημοτικής Αστυνομίας, κατά την οποία υπήρχε η δυνατότητα άσκησης ένστασης ενώπιον του Α.Σ.Ε.Π., σύμφωνα με τη διάταξη της παρ.3 του άρθρου 2 του Ν.3812/2009 συγκαταλέγεται στις «λοιπές διαδικασίες υπό τον έλεγχο του Α.Σ.Ε.Π.» της υπ’ αριθμ.: ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/3/οικ.22274/9-8-2013 απόφασης του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Φ.Ε.Κ.-ΤΕΥΧΟΣ Β΄-ΑΡΙΘΜ. ΦΥΛΛΟΥ 1992/14-8-2013). Αποτέλεσμα, οι Δημοτικοί Αστυνομικοί, που προσελήφθησαν βάσει της διαδικασίας αυτής να λαμβάνουν 20 μόρια περισσότερα από κάθε άλλο συνάδελφό τους.
Καταρχήν είναι αυτονόητο, ότι η ως άνω κρίση, (εάν δηλαδή μια διαδικασία τελεί «υπό τον έλεγχο του Α.Σ.Ε.Π. ή όχι») απόκειται πρωτίστως στο ίδιο το Α.Σ.Ε.Π., το οποίο είμαστε βέβαιοι, ότι καλώς γνωρίζει τις αρμοδιότητές του αλλά και το Νόμο.
Κατά δεύτερον, με το Ν.3812/2009 (άρθρο 2, παρ.3) προβλέπεται η υποβολή ένστασης των υποψηφίων στη διαδικασία επιλογής ειδικού ένστολου προσωπικού της Δημοτικής Αστυνομίας, η οποία ασκείται ενώπιον του Α.Σ.Ε.Π., και καταλαμβάνει και τις διαδικασίες πρόσληψης, που ήταν τότε σε εξέλιξη. Η σχετική διάταξη του Νόμου 3812/2009 παραπέμπει στη διαδικασία πρόσληψης στο Πυροσβεστικό Σώμα, όπου η ένσταση αφορά μόνο στον αρχικό πίνακα σειράς κατάταξης, χωρίς να ισχύει το ίδιο για τους λοιπούς πίνακες στα διάφορα στάδια της διαδικασίας, δηλαδή τον πίνακα αναστήματος και αθλητικών δοκιμασιών, τον πίνακα ψυχοτεχνικών δοκιμασιών και πολύ περισσότερο τον τελικό πίνακα επιτυχόντων. Έτσι, η εμπλοκή του Α.Σ.Ε.Π. περιορίζεται σε ένα και μόνο (και δη το αρχικό) στάδιο του διαγωνισμού, χωρίς να υπάρχει η οποιαδήποτε άλλη - άμεση ή έμμεση - εμπλοκή του στην υπόλοιπη διαδικασία. Τίθεται λοιπόν το ερώτημα: Πώς μια διαδικασία μπορεί να εμπίπτει στις διαδικασίες «υπό τον έλεγχο του Α.Σ.Ε.Π.», όταν το Α.Σ.Ε.Π. ελέγχει μόνο μία φάση του διαγωνισμού, και αυτή αποκλειστικά μετά την υποβολή ένστασης κάποιου υποψηφίου, χωρίς το ίδιο το Α.Σ.Ε.Π. να έχει την εκ του Νόμου δυνατότητα περαιτέρω παρέμβασης στην οριστική διαμόρφωση των αποτελεσμάτων;
Κατά δεύτερον, με το Ν.3812/2009 (άρθρο 2, παρ.3) προβλέπεται η υποβολή ένστασης των υποψηφίων στη διαδικασία επιλογής ειδικού ένστολου προσωπικού της Δημοτικής Αστυνομίας, η οποία ασκείται ενώπιον του Α.Σ.Ε.Π., και καταλαμβάνει και τις διαδικασίες πρόσληψης, που ήταν τότε σε εξέλιξη. Η σχετική διάταξη του Νόμου 3812/2009 παραπέμπει στη διαδικασία πρόσληψης στο Πυροσβεστικό Σώμα, όπου η ένσταση αφορά μόνο στον αρχικό πίνακα σειράς κατάταξης, χωρίς να ισχύει το ίδιο για τους λοιπούς πίνακες στα διάφορα στάδια της διαδικασίας, δηλαδή τον πίνακα αναστήματος και αθλητικών δοκιμασιών, τον πίνακα ψυχοτεχνικών δοκιμασιών και πολύ περισσότερο τον τελικό πίνακα επιτυχόντων. Έτσι, η εμπλοκή του Α.Σ.Ε.Π. περιορίζεται σε ένα και μόνο (και δη το αρχικό) στάδιο του διαγωνισμού, χωρίς να υπάρχει η οποιαδήποτε άλλη - άμεση ή έμμεση - εμπλοκή του στην υπόλοιπη διαδικασία. Τίθεται λοιπόν το ερώτημα: Πώς μια διαδικασία μπορεί να εμπίπτει στις διαδικασίες «υπό τον έλεγχο του Α.Σ.Ε.Π.», όταν το Α.Σ.Ε.Π. ελέγχει μόνο μία φάση του διαγωνισμού, και αυτή αποκλειστικά μετά την υποβολή ένστασης κάποιου υποψηφίου, χωρίς το ίδιο το Α.Σ.Ε.Π. να έχει την εκ του Νόμου δυνατότητα περαιτέρω παρέμβασης στην οριστική διαμόρφωση των αποτελεσμάτων;
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου