Κλείνουν το ένα μετά το άλλο τα καταστήματα και αλλάζουν ολοσχερώς οι τρόποι συναλλαγών στις τράπεζες, οι οποίες προωθούν το e-banking και τις συναλλαγές – και όχι μόνο – μέσω ATM. Έτσι κι αλλιώς τα ταμεία έχουν περιοριστεί σήμερα στο 2%-3% των συναλλαγών και μειώνονται όλο και περισσότερο με λιγότερες διαθέσιμες ώρες.
Θυμίζουμε άλλωστε ότι πρόσφατα, στις 16 Νοεμβρίου, οι Παξοί βγήκαν τελείως από τον τραπεζικό χάρτη της χώρας, καθώς έκλεισε το μοναδικό υποκατάστημα τράπεζας που υπήρχε στο νησί.
Η στροφή στα ΑΤΜ και στα ψηφιακά μέσα που κάνουν οι τράπεζες με σκοπό την αποσυμφόρηση των καταστημάτων και την άμεση εξυπηρέτηση των πελατών είναι πλέον σε όλους εμφανής. Ήδη δύο συστημικές τράπεζες εφαρμόζουν μειωμένο ωράριο για την εξυπηρέτηση του κοινού, καταργώντας έτσι την ουρά στα ταμεία, προωθώντας το self service, είτε με τις ψηφιακές γωνίες ΑΤΜ, μέσα στις τράπεζες, είτε μέσω e-banking. Συγκεκριμένα:
● Στην Eurobank η εξυπηρέτηση του κοινού γίνεται 8.00 – 10.00 στο ταμείο και στα μηχανήματα αυτόματων συναλλαγών, 10.00 – 13.00 αποκλειστικά στα μηχανήματα και 13.00 – 14.00 στο ταμείο και στα μηχανήματα.
● Η Alpha Bank έχει υιοθετήσει και αυτή νέο ωράριο και τρόπο εξυπηρέτησης στα καταστήματα, το οποίο ξεκίνησε πιλοτικά από τη Θεσσαλονίκη τον Ιούνιο του 2023 και επεκτείνεται σταδιακά στο δίκτυο καταστημάτων της.
Συγκεκριμένα τα ταμεία για συναλλαγές είναι ανοιχτά μεταξύ 08.00 – 11.00. Μετά τις 11 το πρωί οι πελάτες για συναλλαγές μπορούν να εξυπηρετηθούν μόνο στην ψηφιακή γωνιά myAlpha Express σε ΑΤΜ, Κέντρα Αυτόματων Συναλλαγών ή μέσα από το e-banking.
Ανάλογο μοντέλο αναμένεται να υιοθετήσουν και άλλες συστημικές τράπεζες, ενόψει και του κλεισίματος πολλών καταστημάτων.
Το νέο μοντέλο λειτουργίας των καταστημάτων στοχεύει στην εξοικείωση των πελατών με τη χρήση των ATMs και των μηχανημάτων APS (Automated Payment Systems), που επιτρέπουν την πραγματοποίηση πληρωμών και καταθέσεων, με δυνατότητα να δίνουν ρέστα, και τα οποία αριθμούν πάνω από 500.
Την ίδια ώρα η μείωση καταστημάτων και προσωπικού είναι απόρροια τόσο των δεσμεύσεων των πλάνων αναδιάρθρωσης που έχουν υποβάλει οι τράπεζες στον SSM, τα οποία προβλέπουν μείωση του κόστους κατά 25% – 30%, αλλά και συνέπεια των τεχνολογικών εξελίξεων.
Όπως προκύπτει από έρευνα, το 67% των Ελλήνων χρησιμοποιεί το Internet για τις συναλλαγές του με τις τράπεζες, έναντι ποσοστού 81% στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 28. Την ίδια στιγμή το ποσοστό των χρηστών smartphone, από 12% το 2012, έφτασε το 66% στα τέλη του 2017, ενώ κάθε πελάτης είναι συνδεδεμένος με 2,3 συσκευές, μέσω των οποίων διενεργεί συναλλαγές με το τραπεζικό σύστημα.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου