ΣΗΜΑΙΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ

οικονομία

Το τμήμα του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος στο top-10



Σε ύψη ρεκόρ που αγγίζει τα 4,9 δισ. ευρώ φτάνει το ανεκτέλεστο του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που σήμερα αποτελεί τον κορυφαίο κατασκευαστικό όμιλο της χώρας. Τα έργα-σημαίες τα οποία τρέχει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και οι θυγατρικές της εκτείνονται όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε Βουλγαρία και Κύπρο.

Πρόκειται για μεγάλα έργα υποδομής που αφορούν έργα οδικά, έργα ενέργειας, έργα αεροδρομίου και κτιριακά συγκροτήματα. Πιο αναλυτικά στη δεκάδα είναι τα οδικά έργα κατασκευής του νότιου και βόρειου τμήματος του Ε65, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, τη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής στην Κομοτηνή, τους σταθμούς μετατροπής της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής, τον σταθμό συμπίεσης φυσικού αερίου στην Αμπελιά, τμήμα του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, την σιδηροδρομική γραμμή Petrarch-Dragoman στη Βουλγαρία, μονάδα παραγωγής ενέργειας στην Κύπρο, την αναβάθμιση του αεροδρομίου Βελιγραδίου και το City of Dreams στην Κύπρο.

Τα έργα αυτά από μόνα τους αν αθροιστούν, ξεπερνούν σε αξία (μαζί με έργα σε κοινοπρακτικό σχήμα) τα 2 δισ. ευρώ. Το εντυπωσιακότερο στοιχείο είναι πως ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένεται να προσθέσει στη λίστα των πολύ μεγάλων έργων της και άλλα projects που αναμένεται να ξεκινήσουν το 2023.

Σήμερα, το ypodomes.com ξεκινώντας ένα μεγάλο αφιέρωμα για τα μεγαλύτερα έργα των κατασκευαστικών ομίλων 7ης τάξης της χώρας σας παρουσιάζει τα 10 μεγαλύτερα υπό κατασκευή έργα του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Αύριο σειρά θα πάρει ο Όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ, τη Δευτέρα 5.12 ο Όμιλος ΑΒΑΞ, την Τρίτη 6.12 η Μυτιληναίος και την Τετάρτη ο Όμιλος ΙΝΤΡΑΚΑΤ.

Το top-10 των υπό κατασκευή έργων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

1.Αυτοκινητόδρομος Ε65: κατασκευή νότιου και βόρειου τμήματος

Η ΤΕΡΝΑ έχει αναλάβει την κατασκευή του νότιου και του βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας που έτσι ολοκληρώνεται και θα εκτείνεται από τη Λαμία μέχρι τα Γρεβενά. Το έργο στο νότιο τμήμα έχει κόστος 310 εκατ. ευρώ και αφορά στο τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα. Με το έργο αυτό ο Ε65 θα συνδεθεί με τον αυτοκινητόδρομο Αθήνας-Θεσσαλονίκης στο ύψος της Ανθήλης πριν την Λαμία. Το έργο υπεγράφη στις 31 Δεκεμβρίου 2018 και υπολογίζεται πως θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2024. Η χρηματοδότηση προέρχεται από το ΕΣΠΑ 2014-2020.

Το έργο στο βόρειο τμήμα έχει κόστος 442 εκατ. ευρώ και αφορά στο τμήμα Τρίκαλα-Κηπουρειό Γρεβενών όπου θα ενώνεται με την Εγνατία Οδό μέσω ενός Ανισόπεδου Κόμβου. Το έργο υπεγράφη στις 24 Ιουνίου 2021 και υπολογίζεται πως απαιτούνται συνολικά 36 μήνες κατασκευής και ολοκλήρωση το δεύτερο εξάμηνο του 2024. Η χρηματοδότηση καλύπτεται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Αναθέτουσα Αρχή και στα δύο έργα είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

2.Νέος Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου στο Καστέλι

Σήμερα είναι το μεγαλύτερο project για έργα σε αεροδρόμια στη χώρα, το μοναδικό νέο αεροδρόμιο που κατασκευάζεται εξ` αρχής και το μεγαλύτερο έργο υποδομής της Κρήτης με μεγάλες αναπτυξιακές προοπτικές. Η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης πραγματοποιήθηκε στις 21 Φεβρουαρίου 2019 και η εκκίνηση της κατασκευής έγινε στις 9 Φεβρουαρίου 2020. Πρόκειται για έργο με ανάδοχο το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-GMR. Tην κατασκευή την έχει αναλάβει εξ` ολοκλήρου η ΤΕΡΝΑ. Το κόστος του έργου υπολογίζεται σε 480 εκατ. ευρώ. Η ολοκλήρωση του έργου εκτιμάται προς το παρόν προς το τέλος του 2025.

Στο αντικείμενο της κατασκευής συμπεριλαμβάνεται η δημιουργία ενός νέου αεροδρομίου (τερματικός σταθμός, διάδρομος προσαπογείωσης, βοηθητικοί χώροι, χώροι στάθμευσης κλπ) αλλά και ένας οδικός άξονας 18 χιλιομέτρων σύνδεσης του αεροδρομίου Καστελίου με τον ΒΟΑΚ στην περιοχή της Χερσονήσου.

3.Μονάδα Ηλεκτροπαραγωγής Κομοτηνής

Εδώ μιλάμε για ένα μεγάλο ενεργειακό έργο που θα βοηθήσει στην ενεργειακή επάρκεια της χώρας. Η Θερμοηλεκτρική Κομοτηνής, εταιρεία στην οποία συμμετέχουν από κοινού, με ποσοστό 50% η καθεμία, η Motor Oil Renewable Energy (MORE) και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ανέθεσε την κατασκευή του Σταθμού στην ΤΕΡΝΑ A.E., η οποία με τη σειρά της υπέγραψε σύμβαση προμήθειας με τη Siemens για το βασικό εξοπλισμό της μονάδας παραγωγής δυναμικότητας 877 ΜW.

Η εκκίνηση των εργασιών πραγματοποιήθηκε στις 2 Σεπτεμβρίου 2021 και υπολογίζεται πως θα τεθεί σε λειτουργία στις αρχές του 2024. Το κόστος του έργου ανέρχεται σε περίπου 375 εκατ. ευρώ και είναι ένα από τα σημαντικότερα νέα ενεργειακά project της χώρας.

4.Σταθμοί Μετατροπής Ηλεκτρικής Διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής

H ένωση εταιρειών SIEMENS – ΤΕΡΝΑ αναδείχθηκε ανάδοχος στον διαγωνισμό της Αριάδνη Interconnection για το έργο «Μελέτη, Προμήθεια και Εγκατάσταση Δύο Σταθμών Μετατροπής και ενός Υποσταθμού για την Ηλεκτρική Διασύνδεση Κρήτης – Αττικής». Πρόκειται σήμερα για το μεγαλύτερο ενεργειακό έργο της χώρας και συνολικά το τρίτο μεγαλύτερο έργο υποδομής . Θα λύσει οριστικά το ενεργειακό πρόβλημα της Κρήτης και θα ανοίξει τον δρόμο σε επενδύσεις πράσινης ενέργειας στο νησί.

Το κόστος του έργου ανέρχεται σε ποσό 370 εκατ. ευρώ. Τα έργα ξεκίνησαν στα τέλη Μαρτίου 2020 ενώ η σύμβαση έχει διάρκεια υλοποίησης 36 μήνες. Αναθέτουσα Αρχή είναι η Αριάδνη Interconnection, 100% θυγατρική εταιρεία της συγγενούς της εταιρείας ΑΔΜΗΕ ΑΕ.

5.Σταθμός Συμπίεσης Φυσικού Αερίου Αμπελιάς

O Σταθμός Συμπίεσης στην Αμπελιά Φαρσάλων είναι ένα από πιο σημαντικά έργα του ΔΕΣΦΑ μαζί με το Σταθμό στους Κήπους, καθώς θα εξασφαλίσει την υδραυλική επάρκεια του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΜΦΑ) δεδομένης της αναμενόμενης αύξησης των μεταφερόμενων ποσοτήτων από το βορρά προς το νότο με την έναρξη λειτουργίας του αγωγού ΤΑΡ και των υπόλοιπων υποδομών.

Η ΤΕΡΝΑ έχει αναλάβει την κατασκευή από τον ΔΕΣΦΑ στις 21 Δεκεμβρίου 2021. Η διάρκεια των έργων είναι καθορισμένη στους 24 μήνες. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 72,29 εκατ. ευρω. Η χρηματοδότηση του έργου καλύπτεται από το ΕΣΠΑ 2014-2020.

6.Αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος: κατασκευή τμήματος Γαστούνη-Πύργος

Ένα από τα πιο πολυσυζητημένα αλλά και απαραίτητα οδικά έργα της χώρας. Είναι το τρίτο μεγαλύτερο οδικό έργο πίσω από εκείνα στο νοτιο και βόρειο τμήμα του Ε65. Η ΤΕΡΝΑ έχει αναλάβει την κατασκευή του τμήματος Γαστούνη-Πύργος. Τα άλλα τμήματα κατασκευάζονται από την ΑΚΤΩΡ και την ΑΒΑΞ.

Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε ποσό περίπου 300 εκατ. ευρώ. Τα έργα ξεκίνησαν σε όλα τα τμήματα τον Μάρτιο του 2022. Η ολοκλήρωση του έργου τοποθετείται το 2025. Η χρηματοδότηση του έργου καλύπτεται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και αργότερα από το ΕΣΠΑ 2021-2027. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

7.Σιδηροδρομική γραμμή PETRARCH-DRAGOMAN στη Βουλγαρία

Αφορά σε ένα μεγάλο σιδηροδρομικό έργο στη γειτονική χώρα. Πρόκειται για τη σιδηροδρομική γραμμή Petrarch-Dragoman και έργα υποδομής και ηλεκτροκίνησης. Το έργο υπεγράφη στις 22 Μαρτίου 2021 έναντι ποσού 154,7 εκατ. ευρώ. Η διάρκεια των έργων έχει οριστεί σε 48 μήνες και ολοκλήρωση το 2025. Η χρηματοδότηση των έργων καλύπτεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (αντίστοιχο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ στην Ελλάδα).

About Freegr network

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Από το Blogger.