ΣΗΜΑΙΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ

ειδήσεις

ΣΕ ΚΑΛΟ ΔΡΟΜΟ Ο ΧΑΡΤΗΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Μεταξύ άλλων προτείνονται συγχωνεύσεις τμημάτων και ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, μετατροπή τεχνολογικών σχολών με ισχνή ακαδημαϊκή οντότητα σε προγράμματα 2ετούς ή 3ετούς φοίτησης και δημιουργία επαγγελματικών «σχολείων» Ανώτερης Εκπαίδευσης Τις αλλαγές που κρίνει αναγκαίες για τη βελτίωση της λειτουργίας και της αποδοτικότητας των ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας περιλαμβάνει η ετήσια έκθεση της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης Ποιότητας της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Οι προτάσεις της ΑΔΙΠ που ουσιαστικά ξανασχεδιάζουν τον «χάρτη» της ανώτατης εκπαίδευσης στην Ελλάδα περιλαμβάνουν, σύμφωνα με το ΕΘΝΟΣ τα εξής:
- Συγχωνεύσεις τμημάτων και ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων,
- Μετατροπή τεχνολογικών σχολών με ισχνή ακαδημαϊκή οντότητα σε προγράμματα 2ετούς ή 3ετούς φοίτησης
- Δημιουργία επαγγελματικών «σχολείων» Ανώτερης Εκπαίδευσης
Η Αρχή στην έκθεσή της επισημαίνει επίσης τις υπερβολές που υπάρχουν στη διασπορά των τμημάτων, τις ανακολουθίες ως προς τα γνωστικά αντικείμενα σε σχέση με τη ζήτηση των υποψηφίων και της απασχόλησης (εξειδικευμένα πεδία, πληθωρισμός ταυτόσημων ή παρεμφερών αντικειμένων κ.λπ.).
Στην έκθεση χαρακτηρίζεται, για μια ακόμη φορά, ως μείζον το πρόβλημα με τον υπερπληθυσμό των φοιτητών και γι' αυτό προτείνεται τα ίδια τα τμήματα να ορίζουν τον αριθμό των εισακτέων αλλά και τη βάση εισαγωγής, που σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να είναι πάνω από τη βαθμολογική βάση του 10. Τονίζεται ακόμη ότι τα τμήματα θα πρέπει να μεριμνούν ώστε να ελαχιστοποιηθεί ο «λιμνάζων» φοιτητικός πληθυσμός τους.
Τέσσερα κριτήρια για τις αλλαγές
Σύμφωνα με την ΑΔΙΠ η αναδιάρθρωση του «χάρτη» της ανώτατης εκπαίδευσης θα πρέπει να βασιστεί σε τέσσερα κριτήρια: Το φυσικό μέγεθος και τη διάρθρωση των ΑΕΙ (ελάχιστη «κρίσιμη μάζα» φοιτητικού πληθυσμού, αριθμός σχολών, αριθμός ΔΕΠ κ.λπ.). Τη χωροταξική κατανομή με την ΑΔΙΠ να υπογραμμίζει ότι τα ιδρύματα θα πρέπει να περιορίσουν τη διασπορά των τμημάτων τους
Το τρίτο κριτήριο αναφέρεται στο γνωστικό αντικείμενο των τμημάτων και στόχος είναι η αντιμετώπιση του υπερβολικού αριθμού ταυτόσημων ή παρεμφερών τμημάτων ή προγραμμάτων σπουδών σε όλο το εύρος της ανώτατης εκπαίδευσης. Το τελευταίο και ίσως πιο σημαντικό κριτήριο αφορά την ποιότητα/βιωσιμότητα των τμημάτων τα οποία θα ελεγχθούν την τελευταία 5ετία με βάση δέκα ποσοτικούς και ποιοτικούς δείκτες. Σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της επίδοσης ενός τμήματος θα παίξει το περιεχόμενο της εξωτερικής και εσωτερικής αξιολόγησης.

About greekmme

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Από το Blogger.