Από την επόμενη σχολική χρονιά αλλάζει το σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων. Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, θα αποτελέσει ένα μεταβατικό σύστημα, ώσπου να παγιωθεί ο τρόπος που θα εξετάζονται οι μαθητές, προκειμένου να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Κατ' αρχάς, στόχος του νέου συστήματος είναι η διεύρυνση των επιλογών των υποψηφίων. Έτσι, προκειμένου να εισαχθεί σε κάποια σχολή, ο υποψήφιος θα δώσει εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα, όπως στο παλαιό σύστημα των δεσμών, ενώ, αν θέλει να έχει επιλογές σε δύο επιστημονικά πεδία, θα πρέπει να δώσει και ένα πέμπτο μάθημα.
Όσον αφορά στη δομή του ωρολογίου προγράμματος, διαμορφώνονται τρεις ομάδες προσανατολισμού: Ανθρωπιστικών Σπουδών, Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής. Συνολικά, οι μαθητές θα παρακολουθούν 32 διδακτικές ώρες την εβδομάδα στην Γ' τάξη του Ημερήσιου ΓΕΛ και 25 ώρες στη Δ' τάξη του Εσπερινού ΓΕΛ.
Για όλα τα γνωστικά αντικείμενα (Μαθήματα Γενικής Παιδείας, Μαθήματα Προσανατολισμού και Μαθήματα Επιλογής) θα ακολουθηθούν προγράμματα σπουδών ήδη εγκεκριμένα από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ή το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που αντιστοιχούν σε επίσης ήδη εγκεκριμένα σχολικά εγχειρίδια.
Ειδικά για τα Λατινικά Θεωρητικού προσανατολισμού και τη Χημεία Θετικού προσανατολισμού επιστημονικές ομάδες που έχουν συγκροτηθεί εργάζονται για την προσαρμογή της διδακτέας ύλης, καθώς η διδασκαλία τους δεν προβλεπόταν στο πρόγραμμα του Νέου Λυκείου για την εφετινή Β' Τάξη.
Όπως τονίζει το υπουργείο Παιδείας, οι αλλαγές θα γίνουν από του χρόνου, επειδή πρέπει να δημιουργηθεί νέο νομοθετικό πλαίσιο, καθώς με το σύστημα του Νέου Λυκείου, οι μαθητές περιορίζονταν μόνο σε ένα επιστημονικό πεδίο, και έτσι, ενώ ένας υποψήφιος θα μπορούσε να λάβει υψηλή βαθμολογία, θα αποκλειόταν από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Από την άλλη, υπάρχουν και άλλοι σοβαροί τεχνικοί λόγοι, λόγω της καθυστέρησης του έργου των επιστημονικών επιτροπών του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, καθώς δεν έχουν ξεκινήσει καν οι διαδικασίες συγγραφής και κρίσης των νέων βιβλίων
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου