Το 2022 θα μείνει στα χρονικά της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς ως η χρονιά των πρώτων αυξήσεων στα τιμολόγια αστικής ευθύνης αυτοκινήτου από το 2010 και επίσης ως εκείνη που μετά από 7 χρόνια οι ασφαλιστικές θα γράψουν ζημιές στις επενδύσεις τους σε μετοχές και ομόλογα.
Γιατί αυξήθηκαν τα ασφάλιστρα
Το 2022, όμως, συνέβησαν δύο καταστάσεις που ανάγκασαν τις περισσότερες ασφαλιστικές να προχωρήσουν σε αυξήσεις της τάξης του 5-10% στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου. Οι αυξήσεις ήταν αναγκαίες σε πολλές περιπτώσεις γιατί :
Πρώτον, το 2020 αρκετές εταιρείες προχώρησαν σε μεγάλες μειώσεις ασφαλίστρων λόγω των lockdown της πανδημίας, αλλά από το 2021 η κίνηση στους δρόμους επανήλθε , αυξήθηκαν δραματικά οι ζημιές και οι ζημιές με θύματα με αποτέλεσμα όσες ασφαλιστικές είχαν προχωρήσει την προηγούμενη χρονιά σε μειώσεις ασφαλίστρων (προκειμένου να κερδίσουν μερίδια αγοράς) να βρεθούν εκτεθειμένες και να γράψουν ζημιές στα λειτουργικά (τεχνικά) αποτελέσματά τους.
Ετσι, αναγκαστικά κάποιες από αυτές επανήλθαν το 2022 με αυξήσεις στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου για να καλύψουν τις ζημιές.
Δεύτερον, το 2022 ο πληθωρισμός εκτοξεύτηκε – τον Σεπτέμβριο έφτασε στο 12% περίπου – αυξάνοντας ιδιαίτερα το κόστος αποκατάστασης ζημιών. Ενδεικτικά το κόστος ανταλλακτικών και συνεργείων (εργασίας) εκτοξεύτηκε μέχρι και 30-40% σε σχέση με το 2021. Συνεπώς, οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν θα μπορούσαν να ανταπεξέλθουν στα αυξημένα κόστη με τις παλιότερες τιμές.
Επειδή, όμως, οι ασφαλιστικές δεν θα ήθελαν να προχωρήσουν σε μεγάλες αυξήσεις – για λόγους πωλήσεων, marketing και ανταγωνισμού- προτίμησαν να «κάψουν κεφάλαια» και να αυξήσουν τα τιμολόγια αυτοκινήτου κατά 5-8% περίπου στο α’ εξάμηνο.
Τα τιμολόγια αυτά , σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, μπορεί να αυξηθούν άλλο τόσο, δηλαδή 5-8%, στο δ’ τρίμηνο εάν οι ζημιές συνεχίσουν να αυξάνονται. Το καλοκαίρι 2022 τα τροχαία ήταν ιδιαίτερα αυξημένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.
Διαβάστε περισσότερα εδώ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου