Χωρίς αλλαγές θα παραμείνουν και για το 2026 τα τέλη κυκλοφορίας, με το υπουργείο Οικονομικών να διατηρεί το υφιστάμενο σύστημα υπολογισμού που βασίζεται στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO₂). Παρά τις πιέσεις για επικαιροποίηση των ορίων, κυρίως από ιδιοκτήτες παλαιότερων οχημάτων που επιβαρύνονται δυσανάλογα, η κυβέρνηση προκρίνει σταθερότητα ενόψει των αλλαγών που θα φέρει η ευρωπαϊκή οδηγία για τα «πράσινα» οχήματα από το 2027.
Τα τέλη κυκλοφορίας θα αναρτηθούν στο myCAR της ΑΑΔΕ μέσα στον Νοέμβριο, με προθεσμία πληρωμής έως το τέλος Δεκεμβρίου. Για τα οχήματα που έχουν ταξινομηθεί μετά το 2010, ο υπολογισμός γίνεται βάσει ρύπων, ενώ για τα παλαιότερα συνεχίζει να ισχύει το κριτήριο του κυβισμού, προκαλώντας διαφορές που χαρακτηρίζονται «άδικες» από πολλούς οδηγούς. Για παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο 1.400 κυβικών του 2009 πληρώνει έως και 255 ευρώ, όταν ένα νεότερο, πιο «καθαρό» μοντέλο 2.000 κυβικών μπορεί να απαλλάσσεται πλήρως.
Όσοι ιδιοκτήτες δεν επιθυμούν να πληρώσουν τα τέλη έχουν τη δυνατότητα ηλεκτρονικής ακινησίας, καταθέτοντας τις πινακίδες μέσω του myCAR. Αντίθετα, όποιος κυκλοφορήσει όχημα σε ακινησία αντιμετωπίζει πρόστιμο που αντιστοιχεί στο διπλάσιο ή και τριπλάσιο των τελών. Το υπουργείο εξετάζει τη διατήρηση του μέτρου «αναλογικών τελών» για προσωρινή άρση ακινησίας, ώστε οι οδηγοί να μπορούν να χρησιμοποιούν το όχημά τους για μικρό διάστημα πληρώνοντας αναλογικά.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου