ΣΗΜΑΙΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ελλάδα

Υπερκέρδη για τα σούπερ μάρκετ. άδειο καλάθι για τους καταναλωτές


 
Στα 13,06 δισ. ευρώ ανήλθαν οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ το 2024, καταγράφοντας άνοδο 548,356 εκατ. ευρώ ή 4,38% σε σύγκριση με το 2023, σύμφωνα με την 29η έκδοση του «Πανοράματος των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ» που εκδίδεται από τη Boussias Media. Τα στοιχεία της φετινής έκδοσης προέρχονται από τους ισολογισμούς χρήσης των 43 μεγαλύτερων επιχειρήσεων του κλάδου, εξαιρουμένης της Lidl Ελλάς, η οποία δεν δημοσιεύει ισολογισμό.

Από τα συμπεράσματα της έκδοσης προκύπτει ότι το 2024 ήταν μια καλή χρονιά για τον κλάδο από χρηματοοικονομική άποψη. Παρά τα αυξημένα λειτουργικά και μισθολογικά κόστη και τις έντονες πληθωριστικές πιέσεις, η οργανική ανάπτυξη και η προσεκτική διαχείριση οδήγησαν συνολικά σε θετικό και ικανοποιητικό αποτέλεσμα στο «bottom line» και σε επαρκή κερδοφορία. Για τα επόμενα χρόνια, οι επιχειρήσεις του κλάδου θα συνεχίσουν να έχουν στο επίκεντρο την αποδοτικότητα, μέσα από καλύτερη διαχείριση του κόστους, των λειτουργικών εξόδων, του κόστους δανεισμού και των αποθεμάτων.

Οι δέκα μεγαλύτερες επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ, με βάση τον ετήσιο τζίρο τους, εμφάνισαν ακριβώς την ίδια ποσοστιαία αύξηση πωλήσεων με το σύνολο των 43 εταιρειών, 4,38%. Οι πωλήσεις τους έφτασαν τα 11,99 δισ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 91,81% του συνολικού τζίρου των εταιρειών του δείγματος.

Την πρώτη θέση στον κλάδο, τόσο σε επίπεδο πωλήσεων όσο και σε αύξηση τζίρου, κατέλαβε η εταιρεία Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης. Ο κύκλος εργασιών της διαμορφώθηκε στα 4,65 δισ. ευρώ, αυξημένος κατά 336,21 εκατ. ευρώ ή 7,79% σε σχέση με το 2023. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η «Άλφα Βήτα» Βασιλόπουλος, με ετήσιες πωλήσεις 1,94 δισ. ευρώ, μειωμένες κατά 1,75% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά. Ακολούθησε στην τρίτη θέση η Μετρό, με αύξηση πωλήσεων 2,00% και κύκλο εργασιών 1,62 δισ. ευρώ.

Στη συνέχεια καταγράφεται η Δ. Μασούτης, με άνοδο πωλήσεων 5,94% και τζίρο 1,14 δισ. ευρώ, έναντι 1,08 δισ. ευρώ το 2023. Η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός σημείωσε αύξηση 10,78%, προσθέτοντας 75,71 εκατ. ευρώ στις πωλήσεις της. Η Πέντε εμφάνισε μείωση 3,99%, με κύκλο εργασιών 514,29 εκατ. ευρώ, ενώ τη δεκάδα συμπληρώνουν οι αλυσίδες Market In με 418,61 εκατ. ευρώ, Bazaar με 248,39 εκατ. ευρώ και Χαλκιαδάκης με 239,8 εκατ. ευρώ.

Για ακόμη μία χρονιά, το 2024, τα μικτά αποτελέσματα εκμετάλλευσης των 43 εταιρειών του δείγματος κινήθηκαν ανοδικά, αντανακλώντας σε μεγάλο βαθμό την αύξηση των πωλήσεων. Συνολικά καταγράφηκε άνοδος 161,26 εκατ. ευρώ ή 5,39% σε σχέση με το 2023, με τα μικτά κέρδη να διαμορφώνονται στα 3,15 δισ. ευρώ.

Ο δείκτης μερικών αποτελεσμάτων εκμετάλλευσης (EBIT) υποχώρησε το 2024 στο 3,21% από 3,70% το 2023, καθώς τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν από 463,41 εκατ. ευρώ σε 421,31 εκατ. ευρώ. Η εξέλιξη αυτή συνδέεται με τη μεγαλύτερη αύξηση των λειτουργικών δαπανών, κατά 6,84%, σε σχέση με την άνοδο του κόστους πωληθέντων (4,07%) και των πωλήσεων (4,38%). Οι δέκα μεγαλύτερες επιχειρήσεις του κλάδου ακολουθούν την ίδια εικόνα ως προς τα λειτουργικά τους αποτελέσματα.

Τα καθαρά αποτελέσματα προ φόρων μειώθηκαν κατά 6,66%, από 230,55 εκατ. ευρώ σε 215,20 εκατ. ευρώ. Το καθαρό περιθώριο κέρδους υποχώρησε από 1,68% σε 1,51%, σχεδόν μία ποσοστιαία μονάδα χαμηλότερα από το υψηλό των τελευταίων ετών, 2,22%, που είχε καταγραφεί το 2021. Τα αποτελέσματα μετά φόρων ανήλθαν σε 164,98 εκατ. ευρώ. Από τις δέκα μεγαλύτερες εταιρείες, οι εννέα ήταν κερδοφόρες το 2024, ωστόσο μόνο δύο κατάφεραν να αυξήσουν τα καθαρά τους κέρδη σε σχέση με το 2023.

Όσον αφορά το λειτουργικό κόστος, οι 43 αλυσίδες του δείγματος εμφάνισαν συνολικά 3,08 δισ. ευρώ το 2024, αυξημένο κατά 6,84% σε σύγκριση με το 2023. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί στο 23,61% των πωλήσεών τους, έναντι 23,07% το προηγούμενο έτος, επίπεδο υψηλό για τον κλάδο, αλλά συνηθισμένο τα τελευταία χρόνια. Από τις 43 εταιρείες, οι 36 κατέγραψαν αύξηση λειτουργικών εξόδων και οι επτά μείωση. Στις 30 επιχειρήσεις ο δείκτης λειτουργικών δαπανών σε σχέση με τις πωλήσεις κινήθηκε ανοδικά και στις 13 πτωτικά, γεγονός που δείχνει ότι στην πλειονότητα των περιπτώσεων η αύξηση των δαπανών υπολειπόταν εκείνης των πωλήσεων.

πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

About Freegr network

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Από το Blogger.