Θα ήθελα να συγχαρώ Τη δημοτική παράταξη της Καλαμάτας Ανοιχτός Δήμος, για την πρωτοβουλία συζήτησης και ευαισθητοποίησης , σχετικά με την προοπτική επαναλειτουργίας κάτω υπό το νέο κοινωνικό πρίσμα και τις ήδη διαμορφωμένες συνθήκες στην Ελληνική κοινωνία, του δημοφιλούς και οικονομικού Μέσου Μαζικής Μεταφοράς , που είναι ο σιδηρόδρομος, συγχαίρει η Περιφερειακή σύμβουλος Αντωνία Μπούζα σε έγγραφη παρέμβαση της λόγω απουσία της από ην εκδήλωση.
Στην παρέμβαση της η κ. Μπούζα αναφέρει:
«Λόγω σοβαρής υποχρέωσης δεν μπορώ να παρευρεθώ στην ενδιαφέρουσα συνάντηση, θα ήθελα όμως να σας μεταφέρω μέσω της επιστολής μου, εν τάχει κάποιες σκέψεις μου για το θέμα.
Μετά την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου δυστυχώς αυτό πράγματι αφέθηκε στην τύχη του, με αποτέλεσμα να απαξιωθούν οι υποδομές του , λόγω κλοπών, βανδαλισμών, εγκατάλειψης κλπ και να κινδυνεύει σε ολοκληρωτική απαξία ολόκληρο το δίκτυο. Παρέμειναν σε λειτουργία μόνο κάποια τμήματα στην Περιφ.Δυτ.Ελλάδας, ενώ έκλεισε και το μηχανοστάσιο της Καλαμάτας.
Από την άνοιξη του 2013, προσωπικά έχω ευαισθητοποιηθεί για το θέμα αυτό και με επιστολές μου σε αυτοδιοικητικούς της τότε περιόδου και πρωτοβουλίες μου σε κεντρικό επίπεδο, προσπάθησα να κινητοποιήσω δυνάμεις υπέρ μίας προοπτικής επαναλειτουργίας του σιδηροδρόμου ,τουλάχιστον για θεματικό τουρισμό ή για προαστιακές συνδέσεις. Τότε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε δει θετικά τη δρομολόγηση τουριστικών διαδρομών στην Πελοπόννησο και είχε οργανώσει κάποιες εκδρομές. Έκτοτε έχουν αδρανήσει οι εκδρομές αυτές καθώς και το τοπικό ενδιαφέρον για προαστιακές συνδέσεις, εξαιρουμένων των περιόδων των πανηγύρεων.
Αυτό δεν αρκεί όμως σε ένα μέσο που μπορεί ιδίως στον τομέα του τουρισμού να ενισχύσει τουριστικά όλη την Πελοπόννησο, διότι το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου είναι μοναδικό σε όλον τον κόσμο, είναι μετρικό και διαθέτει μουσειακές μηχανές από το 1897, ατμάμαξες, ντηζελάμαξες, αυτοκινητάμαξες κλπ .Είναι γνωστό πως υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός φίλων του σιδηροδρόμου σε όλον τον κόσμο, που κατευθύνονται για σιδηροδρομικό τουρισμό π.χ. στη Χιλή που έχει παρεμφερές δίκτυο με το δικό μας και παρόμοιες μηχανές.
Η επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου είτε για σιδηροδρομικό τουρισμό, είτε για προαστιακές συνδέσεις, είτε για κανονική επαναλειτουργία για σύνδεση με άλλες πόλεις της Πελοποννήσου και την Αθήνα, προϋποθέτει κεντρικό σχεδιασμό και βούληση από την εκάστοτε Κυβέρνηση, κάτι το οποίο μέχρι σήμερα δεν έχουμε δει.
Ο ρόλος της αυτοδιοίκησης στην περαιτέρω πορεία της υπόθεσης αυτής , μπορεί να είναι μεν διεκδικητικός και μέσα στις δυνατότητες που της δίνει το Καλλικρατικό πλαίσιο αλλά όχι απόλυτα παρεμβατικός .
Η Περιφέρεια Πελοποννήσου, ήδη από το 2011 έχει ζητήσει την εκχώρηση της αρμοδιότητας για το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου από το αρμόδιο Υπουργείο Μεταφορών ούτως ώστε μέσω ΣΔΙΤ να επανεκκινηθεί ο σιδηρόδρομος , αλλά δεν έχει γίνει εφικτό μέχρι σήμερα, λόγω αδυναμιών της Κεντρικής πολιτικής σκηνής να εφαρμόσει ουσιαστικά ένα αποκεντρωμένο σύστημα διοίκησης, δίνοντας ουσιαστικές αρμοδιότητες στην αυτοδιοίκηση.
Τέτοιες πρωτοβουλίες σαν του Ανοικτού Δήμου, δημιουργούν τις απαιτούμενες συνθήκες πίεσης προς την Κεντρική πολιτική σκηνή, για να εξευρεθεί ο τρόπος που θα βοηθηθεί η Περιφέρεια της Χώρας και θα διευκολυνθούν οι πολίτες .
Εύχομαι καλή συνέχεια στις εργασίες της συνάντησης.»
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου