Για όλα τελικά υπάρχουν λύσεις. Αρκεί βέβαια να είσαι ο «Μορέας». Τότε μέχρι και τα ολοκαίνουργια Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια αλλάζουν. Και μάλιστα σε χρόνους ρεκόρ! Τη Δευτέρα η δημοτική αρχή Καλαμάτας φέρνει στο Δημοτικό Συμβούλιο εισήγηση για την τροποποίηση του ΓΠΣ, το οποίο ως έχει τώρα δεν επιτρέπει τη μετακίνηση του κόμβου του Νέδοντα στην Αγιάννα. Είναι κόμβος της περιμετρικής οδού του αυτοκινητόδρομου Τρίπολης-Καλαμάτας, έργο που φτιάχνει και εκμεταλλεύεται ο «Μορέας».
Ακόμη και στην υπόθεση του Βατοπεδίου, οι διαδικασίες δεν πρέπει να κινήθηκαν με την ίδια ταχύτητα. Το θέμα είναι ότι στην περίπτωση της περιμετρικής οδού επιχειρείται εκ των υστέρων να νομιμοποιηθεί η μετακίνηση του κόμβου, με μια διαδικασία που δεν φαίνεται να πείθει. Γιατί, αν μπορεί να αλλάξει το, μόλις ενός έτους και κάτι, Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο για έναν κόμβο (έστω αυτού του μεγάλου έργου), τότε γιατί δεν μπορεί να αλλάξει για όλα αυτά που επικαλούνται πολλές εκατοντάδες κάτοικοι είτε από τη Βέργα είτε από το Νέδοντα είτε από το Μπουρνιά κ.ά.;
Σύμφωνα με την αρχική σύμβαση και τις σχετικές αποφάσεις, ο κόμβος που θα συνέδεε την περιμετρική οδό με την Αρτέμιδος θα κατασκευαζόταν στη δυτική όχθη του Νέδοντα. Όλα ήταν έτοιμα ώστε να γίνει έτσι το έργο. Υπήρχαν όχι μόνο οι μελέτες και οι αποφάσεις, αλλά μέχρι και η απαγόρευση του τότε υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργου Σουφλιά, για την έκδοση οικοδομικών αδειών κατά μήκος της χάραξης του δρόμου. Ενώ λοιπόν ήταν όλα έτοιμα, η προηγούμενη δημοτική αρχή, που επανεξελέγη και συνεχίζει να διοικεί το Δήμο, πήρε απόφαση στο Δημοτικό Συμβούλιο για τη μετακίνηση του κόμβου από το Νέδοντα στην Αγιάννα. Για πολλούς, οι λόγοι που επέβαλαν αυτή τη μετακίνηση δεν έχουν εξηγηθεί επαρκώς. Υποθέτουμε ότι τη Δευτέρα, στο Δημοτικό Συμβούλιο, η δημοτική αρχή θα επανέλθει σε αυτό το θέμα.
Το αίτημα του Δήμου για τη μετακίνηση του κόμβου έγινε αποδεκτό από τον Γιώργο Σουφλιά, τροποποιήθηκαν οι μελέτες του έργου, δόθηκαν οι εγκρίσεις και ήταν πλέον όλα έτοιμα για να γίνει το έργο με αυτές τις αλλαγές.Ωστόσο, και πάλι κάτι έλλειπε. Η μετακίνηση του κόμβου δεν πέρασε στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο. Ενώ λοιπόν το έργο της περιμετρικής βρίσκεται σε εξέλιξη και απαλλοτριώνονται ιδιοκτησίες, το υπουργείο Υποδομών έρχεται εκ των υστέρων και λέει ότι για να είναι όλα εντάξει πρέπει να αλλάξει το Γενικό Πολεοδομικό, γιατί προβλέπει ότι ο κόμβος θα είναι στο Νέδοντα και όχι στην Αγιάννα. Ωστόσο, η νομοθεσία αναφέρει ότι «αναθεώρηση ή τροποποίηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου δεν επιτρέπεται πριν παρέλθει πενταετία από την έγκρισή του». Εντούτοις η αρμόδια αντιδήμαρχος, Παναγιώτα Ντίνα, εισηγείται προς το Δημοτικό Συμβούλιο ότι η ίδια νομοθεσία προβλέπει εξαιρέσεις που καθιστούν δυνατή την τροποποίηση του ΓΠΣ και τονίζει ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση ο Δήμος μπορεί να προωθήσει την τροποποίηση επικαλούμενος «την εφαρμογή έργων κυκλοφοριακών παρεμβάσεων μεγάλης κλίμακας ή τεχνικής υποδομής». Προφανώς για τη δημοτική αρχή τέτοιο έργο θεωρείται και ο κόμβος της περιμετρικής. Ωστόσο το υπάρχον ΓΠΣ προβλέπει την ύπαρξη του κόμβου, άρα, θα μπορούσε να πει κανείς, η συγκεκριμένη «κυκλοφοριακή παρέμβαση μεγάλης κλίμακας ή τεχνικής υποδομής» καλύπτεται από το σχέδιο που εγκρίθηκε πριν από ένα και κάτι χρόνο. kalamtajournal
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου